Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TB 100: Carmen Petcu, General Manager De’Longhi Romania – “Producem aici pentru întreaga lume, iar acest fapt ne obligă să fim mai buni, mai eficienți, mai rapizi”

Pandemia nu a oprit producția fabricilor Grupului internațional De’Longhi din România, ci dimpotrivă. Comenzile primite de fabricile din România au crescut cu 35%, compania a angajat 1.500 de oameni, iar investiția din județul Bihor merge șnur, depășind orice grafice optimiste. Carmen Petcu, General Manager De’Longhi Romania, ne-a oferit, în interviul acordat în premieră revistei Transilvania Business, informații inedite din activitatea companiei.

 

Grupul internațional De’Longhi S.p.A a înregistrat o creștere substanțială în primele 9 luni ale anului 2020 – o creștere a încasărilor cu 13% și a profitului net cu 104 milioane de euro. Rezultatele foarte bune, raportate la contextul pandemic, au fost generate și de activitatea din România. Care a fost reteța succesului într-un an de criză sanitară, ce ați adaptat în activitate per ansamblu și cum ați redefinit procesele de producție în particular?

Carmen Petcu: Unitățile de producție din România s-au adaptat relativ repede la situația generată de pandemie, am activat toate resursele disponibile pentru a ne pregăti pentru acest context încă din ianuarie. Nu am putut, din motive lesne de înțeles, să implementăm la o scară semnificativă regimul de lucru de acasă, așa cum s-a întâmplat în alte domenii, dar am reorganizat fluxul de lucru pe schimburi, ca să permitem distanțarea necesară și, la regulile sanitare și așa foarte riguroase pe care le aveam în fabrici, am adăugat altele noi, special pentru a limita riscurile. A fost o mobilizare remarcabilă și cred că și satisfăcătoare, atât uman cât și financiar, iată am încheiat anul cu echipa intactă, am plătit fără nicio întârziere salariile si taxele, am angajat peste 1.500 de oameni noi, ca să putem face față comenzilor în creștere.

O altă provocare foarte mare, la care, până la urmă, am făcut față după cum o demonstrează rezultatele anuale, a fost aceea de a ne procura componentele necesare, la timp, mai ales de la furnizorii externi. Să știți că într-o mașină de cafea intră peste 1.300 de componente, multe dintre ele se fabrică aici, în România, dar sunt în continuare multe care ne sunt livrate. Și, cum pandemia a generat o criză globală, eforturile noastre de a asigura continuitatea producției și onorarea comenzilor au fost cu atât mai laborioase… Nu a fost ușor, dar la final de an, trăgând linie, a fost o reușită.

Din punct de vedere al consumatorilor, în condițiile noi de viață, mașinile noastre, atât cele din gama De’Longhi, cât și cele Braun și-au găsit un loc privilegiat în familie. Oamenii și-au schimbat obiceiurile de muncă și de viață într-un an, multe lucruri le facem acum acasă, împreună cu familia – și în această nouă „lume”- cafeaua, mesele preparate acasă au devenit ritualuri importante și parte din noua normalitate.

Care sunt rezultatele financiare obținute de De’Longhi Romania în 2020, care segment a generat cel mai important procent din aceste rezultate? 

Carmen Petcu: Toate segmentele noastre de business au avut o evoluție remarcabilă în 2020, comenzile primite de fabricile din România au crescut cu peste 35%. Să nu uităm, însă, că cea mai mare parte din producția pe care o realizăm aici merge către export, deci rezultatele unităților de producție nu sunt direct extrapolabile pentru divizia noastră comercială. Ce pot să spun este că, și în România, produsele noastre au avut succes peste așteptări pe toate segmentele.

 

Pe partea de resurse umane, De’Longhi a făcut anul trecut recrutări de personal inclusiv din Asia. Care va fi strategia de HR a De’Longhi Romania pentru anii următori? 

Carmen Petcu: Având comenzi ferme la care trebuia să răspundem la timp și dorind să facem față schimbărilor impuse de noile condiții de lucru, am recrutat în toate zonele, pentru toate nivelurile și am angajat candidații care erau potriviți din punct de vedere profesional. Dorința noastră este să oferim locuri de muncă interesante, stabile, tot mai multor români, pe măsură ce ne dezvoltăm. Condițiile de angajare sunt clare și transparente pentru toată lumea. În plus față de angajări, anul trecut, cu toate restricțiile, am continuat să dedicăm resurse în cresterea competențelor și aptitudinilor tehnice, în calitatea managerilor noștri, prin programe dedicate.

Ați anunțat o nouă investiție, în urma preluării fabricii Jasz Plaszt în județul Bihor. Când va fi finalizată noua unitate de producție De’Longhi, care este valoarea estimată a investiției, pe ce segment de producție vă veți concentra?

Carmen Petcu: Uzina de la Salonta crește ca în povești, literalmente, …planul inițial de investiții pentru 2 ani e realizat deja la 6 luni, ambiția noastră este ca platforma de aici dedicată produselor Braun să își dubleze capacitatea anul acesta. În 2021, noi sărbătorim centenarul mărcii Braun, așadar e un moment bun să punem bazele pentru următorii 100 de ani… Așa ca în povești, voinicul va crește în 2 ani cât alții în 10!

 

Ce va însemna investiția De’Longhi pentru piața muncii din județul Bihor și nu numai? 

Carmen Petcu: Platforma Braun va fi cea mai importantă platformă de producție europeană a Grupului De’Longhi pentru echipamente dedicate micului dejun, va fi baza modernă a lansării noilor produse; o soră mai mică, dar la fel de eficientă, a uzinei din Cluj. Noi sperăm să devenim în 2021 un angajator de referință în zonă, să strângem și la Salonta o echipă frumoasă și la fel de performantă cum am reușit să construim la Cluj, în doar câțiva ani.

 

Ce alte planuri de dezvoltare pe termen scurt și mediu aveți? Raportat la acestea și coroborat cu investiția din Bihor, ce creștere a cifrei de afaceri prognozați în următorii cinci ani?

Carmen Petcu: Facem parte dintr-un grup internațional ale cărui planuri de creștere sunt susținute de clienții noștri, fapt dovedit în fiecare zi; evident că baza din România, care a crescut robustă și performantă în ultimii ani va fi un element esențial în deciziile de dezvoltare. Tot
ce pot să spun este că ne dorim să ajungem cu fabrica de la Salonta la capacitate maximă cât mai repede. Acolo avem loc de creștere accesibilă rapid. Și la Cluj avem multe proiecte de creștere de capacitate și de eficiență, vrem sa accelerăm realizarea lor în 2021, să ne modernizăm și să ne dezvoltăm.

 

 

Cum vedeți evoluția industriei de electrocasnice din România și din Europa în următorii ani? Ce oportunități se întrevăd și care considerați că sunt provocările majore în contextul crizei sanitare și al uneia economice prognozate?

Carmen Petcu: În general, în producția de echipamente dedicate confortului de acasă cred că datoria noastră este să continuăm în toate segmentele digitalizarea și automatizarea; să accelerăm drumul produselor noi, moderne către clienții noștri; să ne diversificăm oferta, dar să și creștem automatizarea producției ca să fim eficienți, performanți aici, în România. Poate suna banal, dar vor fi necesare pentru aceasta multe, zeci de milioane de euro și multe, multe de ore de muncă, astfel încât orice produs De’Longhi să rămână o experiență de neuitat oriunde în lume. Trebuie să lansăm produse competitive, pentru toate gusturile și pentru orice buget. Producem aici pentru întreaga lume, mașinile din România ajung în toate colțurile lumii, iar acest fapt ne obligă să fim mai buni, mai eficienți, mai rapizi ca să nu fim vulnerabili ci câștigători în fața schimbărilor.

 

Care este mesajul dvs. către business-ul românesc în an de criză?

Carmen Petcu: Orice criză este o oportunitate…

Articol publicat în ediția revistei Transilvania Business cu numărul 100 (24 februarie – 24 martie)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Peste 650 de km de drumuri județene vor fi modernizate în județul Arad

Articolul următor

TB 100: Dürkopp Adler România, start bun în 2021    

Citește si:
Total
0
Share