Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nosa Creative – locul unde creația publicitară se naște din educație, experiență și profesionalism

Nosa Creative este o agenție de creație publicitară, cu sediul în Bistrița. Agenția are în portofoliu lucrări și activități din sfera brandingului și a graficii publicitare, domenii îmbrățișate de fondator și echipa acestuia pe parcursul a mai bine de un deceniu de activitate.

 

Activăm de 10 ani în domeniul publicității. Încă din primul an de existență am fost în topul firmelor din județul Bistrița-Năsăud la categoria noastră, acolo unde an de an ne-am clasat în top 3. Prin aceasta nu vrem decât să arătăm că suntem atenți și ne preocupă performanța financiară și administrativă a firmelor prin care ne desfășurăm activitatea. Din grupul Nosa Creative fac parte agenția de creație Nosa Creative, editura Nosa Nostra, Transilvania Print – atelierul de producție publicitară și Galeria de Artă Concentric.” – Marin Ecedi, fondator Nosa Creative/Transilvania Print/Editura Nosa Nostra.

 

De ce Nosa Creative?

 

Dincolo de trend, tendințe sau aspecte pur economice, Nosa Creative a apărut ca un „next step” absolut normal, fiind de fapt vorba de o cupolă deja bine conturată de experiența și sedimentele culturale, economice și sociale ale fondatorului.

V-am putea scrie definiții din cărțile de marketing sau să vă enumerăm diverse distincții, cel mai bine, credem, este să vă spunem cum lucrăm noi. Înainte de toate ne place să ne cunoaștem clienții, le ascultăm poveștile lor cu cel mai mare interes, dorim să cunoaștem tot despre afacerea pe care doresc să o promoveze, după care noi, la rândul nostru ne facem temele și găsim cele mai bune soluții pe care clientul nostru le-ar putea folosi. Educația noastră, cei ”șapte ani de acasă” nu ne lasă să facem lucrurile la întâmplare, ne ocupăm ca adevărați profesioniști de cele mai mici detalii” – Marin Ecedi, fondator Nosa Creative/Transilvania Print/Editura Nosa Nostra.

Numele agenției, Nosa, provine de la denumirea veche a orașului Bistrița, menționată într-un document papal în anul 1241. Nosa Creative se mândrește cu istoria și valorile locale, iar în acest scop a lansat o serie de cărți de istorie și identitate locală, publicate în colecția „Bistrița Nostra – Fragmente de istorie locală” la editura Nosa Nostra.

Inclusiv locația Nosa Creative este una aleasă cu grijă, zona centrală a Bistriței, acolo unde se află agenția, te duce cu gândul către un burg transilvănean curat și educat, plin de viață, una chiar boemă, cu spirit creativ.

Marin Ecedi, fondatorul agenției, deține și Galeria de Artă Concentric, locație unde au fost realizate numeroase expoziții cu artiști cunoscuți nu doar pe plan local, ci și național (Horia Paștină, Paul Gherasim, Doina Mihăilescu, Marcel Lupșe etc.). A fost realizat conceptul grafic pentru albumele fiecărei expoziții, precum și tipărirea lor. La galerie au fost lansate în cadrul vernisajelor expoziționale și vinuri locale. Un eveniment special găzduit de Galeria de Artă Concentric a fost lansarea vinul iconic Navicella, unul din produsele de branding ale Nosa Creative.

Portofoliu

 

În portofoliul lor se numără branduri naționale și internaționale din domenii variate precum: sănătate, construcții, finanțe, educație, cultură, HoReCa și industrie. De-a lungul anilor au colaborat cu instituții publice precum Primăria Municipiului Bistrița, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Muzeul Județean Bistrița-Năsăud, Uniunea Artiștilor Plastici Bistrița.

Într-un moment cheie al existenței agenției s-a închegat o colaborare cu Transilvania Broker, un client cu prezență națională, pentru care au fost realizate brandul, manualul de identitate și au fost organizate mai multe evenimente.

Tot de la începuturile agenției au colaborat cu firma RAAL S.A., unul din cele mai importante branduri născute în județul Bistrița-Năsăud, care a ajuns să fie unul din liderii la nivel mondial în fabricarea de schimbătoare de căldură şi sisteme de răcire modulare. Au realizat grafica pentru cataloagele, broșurile de prezentare, precum și pentru materialele necesare pentru participarea la importante târguri internaționale de specialitate.

Una dintre identitățile creionate de cei de la Nosa Creative este cea pentru vinul Navicella de la Crama Jelna. În anul 1520, a fost pictată în biserica din Jelna/Senndorf o copie a faimoasei fresce „Navicella” din anul 1300 realizată de pictorul Giotto di Bondone în bazilica Sf. Petru din Roma. „Navicella” reprezenta scena în care Iisus, mergând pe apă, ajunge la corabia în care se aflau ucenicii săi. Varianta originală a fost distrusă, însă “Navicella Transilvanica” e una din cele patru copii cunoscute în întreaga lume. Pictorul frescei de la Jelna a fost plătit pentru munca sa în butoaie de vin de Jelna. De la această scenă pictată a fost ales numele pentru vinul premium. În alcătuirea etichetei s-au folosit elemente și reguli de compoziție specifice Renașterii, precum secțiunea de aur (the golden ratio). Conceptul tuturor etichetelor Jelna și Dealu’ Negru sunt realizate de Nosa Creative.

Tot în zona dinamică și foarte vizibilă în acest moment a cramelor din Transilvania, Nosa Creative au realizat identitatea vizuală pentru brandul Crama Valea Ascunsă, una dintre cramele noi cu mare potențial din zona Teaca.

Cea mai recentă și mai amplă lucrare este proiectul de promovare a viilor și a vinului din arealul Bistriței. Proiectul include editarea și susținerea finaciară a unei cărți: „Viile și Vinul din Podgoria Lechința – Transilvania” de Corneliu Gaiu. Proiectul este unul complex care include conceptul editorial, grafica, machetarea, realizarea fotografiilor și editarea, precum și munca de promovare a cărții și a cramelor locale.

Nosa Creative organizează și evenimente culturale, precum primul târg de vinuri din Bistrița: Bistrița Wine Festival. În vara acestui an va avea loc cea de-a doua ediție. Agenția a realizat și identitatea vizuală pentru acest proiect.

O parte din portofoliul agenției poate fi vizualizat pe site-ul www.nosa.ro.

Ne-am propus și în mare parte am reușit să creștem odată cu brandurile locale create de noi. Am pornit la drum cu aceste branduri pe care le promovăm în continuare și ne dezvoltăm spre o clientelă tot mai diversificată. Acum avem în portofoliu branduri regionale și naționale” – Marin Ecedi, fondator Nosa Creative/Transilvania Print/Editura Nosa Nostra.

 

Clientul nostru, ambasadorul nostru.

 

Istoria Nosa Creative se intersectează mult cu cea a companiei noastre, Transilvania Broker – Broker de asigurare. Am făcut multe lucruri bune și frumoase împreună. Primul manual de branding al companiei a fost făcut de către Marin Ecedi acum vreo zece ani. Manual pe care îl folosim și azi, este la fel de actual. O altă dovadă în plus că ceea ce face agenția, face pe termen lung și face de foarte bună calitate” – Gabriel Login, fondator Transilvania Broker.

Mă bucur enorm de mult pentru că am putut colabora și o facem pe mai departe într-un mare fel. Cel mai greu de făcut este să înțelegi esența unui produs, a unei zone. Durează și sunt extrem de multe variabile și elemente care trebuie așezate într-un mod frumos. Și cred că am reușit să facem asta foarte bine împreună, toate etichetele noastre, povestea, site-ul, roll up-uri etc. Orice ar fi pe partea de creație și publicitate le-am putut face într-un mod excepțional împreună. Echipa e foarte dinamică” – Darius Pripon, oenologul Cramei Jelna.

Sunt realmente legat de cei de la Nosa Creative. Încă de acum zece ani am început colaborarea cu tipărirea unor pliante pentru expozițiile mele de atunci de la Bistrița, de la galeria Arcade 24 și de la Muzeul de Artă din Cluj. Tipăriturile au fost foarte bine primite și noi am continuat colaborarea. De-a lungul anilor am organizat împreună și expoziții la Galeria de Artă Concentric, o galerie foarte bine cotată aflată la kilometrul zero, în centrul Bistriței” – Marcel Lupșe, pictor.

Articol publicat în ediția cu nr. 102 a revistei Transilvania Business (15 mai – 14 iunie 2021)

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

O comună expansivă. Căianu Mic, capitala Văii Țibleșului

Articolul următor

Nicolae Burnete, președintele Senatului UTCN: “Automobilul viitorului va fi hibrid”

Citește si:
Total
0
Share