Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Soluții VPK: Cum va arăta industria ambalajelor după pandemie?

Vrei să cunoști tendințele în industria ambalajelor? Dorești să înțelegi nevoile clienților tăi sau să cunoști cifre cheie din industrie?

Un an. Atât a fost de ajuns pentru a ni se schimba viețile pentru totdeauna. Dintr-o dată am realizat cât de fragil era totul. Pandemia de coronavirus ne-a afectat și am văzut cum ne-am aclimatizat și cum au fost adaptate obiceiurile noastre de consum la distanțarea socială. Modul în care ne comportăm, cheltuim și consumăm nu a fost niciodată așa și credem că nu va mai fi niciodată la fel…, creând un super spațiu de dezvoltare comerțului electronic, segmentul care a înregistrat cea mai rapidă creștere din ultimul deceniu. În România, comerțul electronic se afla deja într-o curbă ascendentă, încă înainte de izbucnirea COVID-19, datorită dezvoltării rețelelor de internet și conectivității asigurate de fiecare smartphone, laptop, tabletă și computer deținute și încorporate în viața de zi cu zi a consumatorilor. Extinderea dinamică a comerțului electronic în 2020 a fost permisă și de dezvoltarea și îmbunătățirea rapidă a serviciilor de livrare la domiciliu. După o perioadă inițială cu întârzieri semnificative, cauzate de un comportament de cumpărare a alimentelor esențiale de tip “panică”, serviciile de livrare la domiciliu s-au îmbunătățit, limitând timpul de livrare chiar și la aceeași zi. Acest lucru a contribuit esențial la creșterea în pondere cu 32% a vânzărilor online înregistrate în România, spune un studiu Euromonitor prezentat de Google România, punând sub semnul întrebării întregul lanț tradițional de aprovizionare. Doriți să înțelegi mai bine nevoile clienților voștri? Sunteți curioși de cifrele cheie interesante? Care sunt noile tendințe în industria ambalajelor?

Am decis să ne confruntăm cu noile provocări și să navigăm înspre VIITOR

Pe lângă faptul că își fac griji pentru insuficiența alimentelor, consumatorii din zilele noastre sunt îngrijorați dacă vor contacta virusul COVID-19 prin atingerea sau consumul de alimente cumpărate. Dacă, în era pre-COVID 19, reducerea consumului de plastic a fost principala prioritate pentru clienți, urmată de îngrijorarea cu privire la schimbările climatice, în timpul pandemiei, clienții se așteptau ca mărcile să protejeze sănătatea și bunăstarea, comunitățile locale și planeta, pentru a reveni la normal (Build back better).

Criza de sănătate a fost catalizatorul care a condus la problemele de salubritate care necesită răspunsuri prompte de la noi în implementarea unor măsuri stricte de sănătate și siguranță.  Drept răspuns, primul pas pe care l-am implementat, în VPK Packaging Salonta, ca măsură de siguranță și îmbunătățire, a fost crearea unei echipe de răspuns la criză, care să conducă organizația și să servească drept sursă principală de informații, la întrebările aflate în focusul preocupărilor consumatorilor interni și externi. Astăzi, costul acestor acțiuni (măsuri consecvente de protecție anti-COVID 19) se ridică la aproximativ 230.000 de euro.

Odată ce a fost abordată prima prioritate, responsabilitatea noastră a fost să oferim sprijin deplin în evitarea perturbării lanțurilor de aprovizionare. Atenția ne-a fost direcționată către presiunea de adaptare rapidă a operațiunilor noastre, ca suport pentru preocupările și nevoile clienților și crearea unei experiențe complete și comfortabile de cumpărare a consumatorilor acestora. Noile condiții de piață, precum și reducerea activității în cazul a tot ce înseamnă industrie HoReCa, ne-au impactat serios în primele luni ale pandemiei. Odată cu accelerarea cererii pentru anumite tipuri de ambalaje, cum ar fi cele pentru produsele alimentare, electronice și produse medicale, consumabile pentru uz casnic și vânzările online, am analizat modelul nostru de funcționare și flexibilitatea producției, precum și cum putem face o schimbare necesară în portofoliul nostru de oferte de ambalaje ca răspuns la noile cerințe.

Pandemia a accelerat digitalizarea interacțiunilor cu clienții, a rețelelor de aprovizionare sau a proceselor interne cu până la 3 sau 4 ani, iar ponderea produselor digitale sau susținute de tehnologie a fost accelerată cu până la 7 ani, potrivit unui studiu McKinsey. Chiar dacă cele mai multe dintre aceste elemente nu sunt noi, liderii de mâine ai ambalajelor pentru comerțul electronic vor fi cei care, odată cu dezvoltarea soluțiilor inteligente de comerț online, vor găși o cale să implementeze toate aceste oportunități.

«Ceea ce ne așteaptă în continuare este o perioadă de inovare, în care vom duce mai departe primii pași făcuți în pandemie și vom continua să investim mult pentru a ne asigura clienții în competențele noastre tehnice și structurale de afaceri, în jur de 3,5 milioane de euro urmând a fi cheltuite până la mijlocul acestui an, bani meniți să consolideze poziția noastră pe piață», subliniază Bart Dobbelaere, Managing Director la VPK Packaging Salonta.

Comercianții cu amănuntul și consumatorii doresc soluții de ambalare mai durabile atunci când iau decizii de cumpărare. Mai mult decât atât, Directiva UE de plastic de unică folosință (SUP), care a intrat în vigoare la 3 iulie 2019, își propune să reducă impactul anumitor produse din plastic asupra mediului. Acest lucru a determinat marile branduri și producătorii să își reevalueze strategiile de ambalare și să caute alternative. VPK Group oferă, împreună cu ceilalți membri ai Blue Box Partners (Klingele Paper and Packaging Group, Hinojosa și Cart-One), expertiză și inteligență colectivă și soluții locale în întreaga Europă. Dezvoltăm soluții de ambalare care nu numai că rezolvă problemele actuale legate de plasticul de unică folosință, dar oferă și soluții de ambalare durabile pe termen lung, lansarea ECOGRIP fiind exemplul perfect al acestui parteneriat. * (imagine ECOGRIP). ECOGRIP este proiectat să înlocuiască folia termocontractabilă de unică folosință pentru sticlele de plastic cuprinse între 330 ml și 1,5 litri, oferind o soluție de carton ondulat reciclabil și biodegradabil pentru ambalaje multiple.

Adaptabil la numeroasele stiluri diferite de sticle de pe piață, indiferent de diametru, acesta oferă mărcilor, comercianților cu amănuntul și consumatorilor o soluție durabilă de ambalare multiplă pentru patru, șase sau opt sticle. Designul ergonomic îl face ușor de transportat, manipulat și depozitat, iar placa ondulată poate fi personalizată printr-o varietate de tehnologii de imprimare pentru un impact maxim.

Predicțiile despre cum va arăta „următorul normal” scot la iveală câteva megatendinte pentru viitor. Și acestea vor trebui integrate în următoarele inițiative de ambalare și design de cutii pentru comerțul electronic.

Factorii de succes pentru o experiență plăcută, omogenă și de tip omnichanel trebuie identificați și implementați în conformitate cu nevoile tuturor părților interesate. Aceștia pot fi rezumați după cum urmează:

Protecția și securitatea produsului (produselor) dvs.: Ambalajele pentru comerțul online trebuie să fie potrivite ca dimensiune, să fie fabricate în condiții clare de igienă, cu sisteme de închidere de siguranță, având acreditările necesare atât în România, cât și în UE, garantând protecția optimă a produsului pe întregul lanț valoric, de la manipulare și transport până la livrarea către clientul final. VPK Packaging Salonta produce la standarde de calitate ISO 9001, 140001 și BRC-IOP, standard european ce garantează siguranța ambalajelor din carton (High Hygiene).

Frustration free packaging (FFP): atunci când proiectăm un ambalaj care se potrivește perfect produsului dvs., ne bazăm pe liniile directoare FFP create de Amazon. VPK este membru oficial al Amazon Packaging Support and Supplier Network (APASS). Oferim ambalaje 100 % reciclabile, proiectate pentru a fi ușor de deschis și pentru ca produsul dvs. să ajungă în stare perfectă la clientul final.

Ușor de manipulat: pentru a optimiza eficient și timpul alocat pregătirii coletelor, reducând costurile operaționale. Veți petrece mai puțin timp pregătind livrările și veți avea mai mult timp pentru afacerea voastră.

Returul și reducerea impactului asupra mediului: proiectarea cutiei include caracteristici „ușor de returnat” care permit refolosirea acesteia – îmbunătățind astfel ciclul său de viață. Majoritatea companiilor de comerț electronic oferă o politică de returnare. Prin urmare, cerințe cum ar fi o cutie ușor de închis, ușor de deschis și închis din nou au devenit importante. În cazul în care produsul nu îndeplinește așteptările clientului final, putem adăuga o bandă adezivă sau cu perforații ce permite  închiderea cu ușurință a cutiei pentru expedierea de retur, fără ca aceasta din urmă să fi fost deteriorată.

Optimizare: întregul lanț de aprovizionare pentru comerțul online ar trebui regândit și optimizat pentru a minimiza expediția – este vorba despre trecerea de la o logică de paletizare la o logică „colet”. Gama noastră de soluții de ambalare pentru comerțul electronic variază de la o cutie standard până la o soluție 100% personalizată concepută în jurul produsului. Ne străduim să optimizăm raportul produs/ambalaj și să evităm pierderea spațiului în interiorul coletelor, acesta din urmă fiind utilizat cât mai optim posibil și astfel evitați să livrați «aer». Se întâmplă adesea ca pachetele trimise prin canalele de comerț electronic să fie prea mari raportate la conținutul livrat, crescând astfel riscul deteriorării produsului, deoarece acesta nu este fixat în siguranță în cutie.

Omnichanel: opțiunile omnichanel ajută la îmbinarea ambalajelor de comerț electronic primar și secundar. Ce cuprinde strategia omnichannel? Practic, toate canalele (magazine fizice, magazine online, social media, aplicații mobile, marketing etc.) lucrează împreună pentru a crea un mesaj comun și pentru a contribui la o experiență completă de cumpărare. Niciodată nu au intrat în online mai mulți clienți decât au făcut-o în 2020. Asta a motivat brandurile, atât pe cele românești cât și pe cele la nivel global, să ia în considerare întreaga călătorie a clientului, de la intenția de cumpărare și până la loializare. Această călătorie nu este niciodată 100% online sau 100% offline. Viața reală este un mix de online cu offline – social media, word of mouth, website-uri, recomandări de la prieteni și familie, aplicații, experiență proprie, în relație cu produsul dumneavoastră și ambalajul acestuia.

Experiență de unboxing: un ambalaj pentru comerțul electronic reprezintă de la bun început produsul și compania. Clientul asociază cu acesta și calitatea conținutului. Pe lângă protejarea produsului și eficienței publicitare, ambalajul corect destinat comerțului electronic oferă și posibilitatea de a oferi clienților o experiență de neuitat la despachetare.

Brand awareness: ambalarea astăzi este mai mult decât o modalitate de a transporta produsele în siguranță. Ambalajele au devenit indispensabile atunci când vine vorba de branding. Design-ul nostru individualizat care atrage atenția, calitatea excelentă a imprimării, materialele sustenabile sau abordarea personală rămân impregnate în memoria destinatarului.

VPK se asigură că ambalajul dvs. oferă acest lucru, nu numai prin crearea unui design excelent, ci și prin consilierea dvs. privind aspectele tehnice de care ambalajul are nevoie.

“Am știut întotdeauna că investiția într-o imagine de marcă sigură și de încredere va fi un atu competitiv al afacerii noastre”, Bart Dobbelaere, director general al VPK Packaging Salonta.

_______

Articol – Cover Story Transilvania Business 102 | Singura revista de afaceri regionale din Romania, disttributie nationala, tendinte internationale. Solutii si parteneri din Transilvania. Ghid de evenimente, platforme si lideri B2B in Romania. | Editie speciala – Logistica & Automotive, ed. 5. | Click pentru a citi – aici.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Mentenanță proactivă și preventivă în industrie și agricultură, cu Leco Impex

Articolul următor

Ce faci atunci când jumătate din locurile de muncă vor dispărea în 2055?

Citește si:
Citeste mai mult

Uzinele Chimice Turda devin spațiu verde

Platforma industrială în care funcționau Uzinele Chimice Turda (UCT) va fi transformată în zonă verde de utilitate publică…
Total
0
Share