Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Marile proiecte de infrastructură din Ardeal, blocate în autorizații

Ministrul transporturilor a dat filmările din dronă pe vizitele în șantier

Modernizarea liniei ferate de mare viteză Cluj – Episcopia Bihor, centura metropolitană Cluj-Napoca sau legătura la Autostrada Transilvania (A3) de la Tureni așteaptă autorizațiile necesare pentru a fi deblocate.

Ministrul transporturilor, Cătălin Drulă, a vizitat șantierul A3 din comuna clujeană Nădășelu. “Este unul dintre loturile propuse Comisiei Europene pe Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) care continuă spre Poarta Sălajului. Se lucrează foarte bine pe acest prim proiect din PNRR unde a început execuția, de la anul vom intra cu A7 și A1.

Mă bucură să văd desfășurarea de forțe de aici pentru că este un lot complicat, pe care sunt 12 milioane mc de săpături, există multe viaducte, dealuri ale Transilvaniei – prin natura lor, dificil de abordat, instabilități de teren. A3 a fost începută în 2005, cu firma americană Bechtel, apoi abandonată. Acestea sunt lucrări pe proiectul inițial reluate cu alți constructori.

După Poarta Sălajului, mergând spre Zalău, avem în licitație un lot foarte complicat, de 40 km, spre Nușfalău, care cuprinde și tunelul de 3 km, prin masivul Meseș, aflat în licitație. S-au depus candidaturile, este o licitație în două etape, în 22 iunie se vor depune documentele pentru lista lungă, iar în iulie se va face lista scurtă, de șase constructori care vor depune oferte”.

În Bihor va fi nevoie de bani mai mulți

„De la Nușfalău la Suplacu de Barcău este semnat contractul cu o firmă din Turcia; în două săptămâni vom emite autorizația de construire și vor începe lucrările. De la Suplacu la Chiribiș, lot care include un mare viaduct, sunt în reevaluare ofertele, iar în săptămâna viitoare se finalizează raportul tehnic de oferte și se deschide etapa financiară.

Pe lotul de la Chiribiș la Biharia, unde este semnat un contract cu o firmă românească, există încă o discuție pe proiectul tehnic: firma dorește – după investigațiile pe care le-a făcut în teren – soluții mai complexe de stabilizare. Sunt încă discuții cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar săptămâna viitoare se ia o decizie privind opțiunile de continuare“.

“Frenezia de proiecte”, încetinită de birocrație

Ministrul a prezentat și stadiul celorlalte investiții majore de infrastructură din zona Clujului, “unde e o frenezie de proiecte”. “Prin apropiere trece calea ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, un alt mare proiect pe PNRR, pentru care trebuie emis acordul de mediu, care era ultimul obstacol. În această vară vom scoate la licitație pentru proiectare și execuție acest proiect major, de peste 1 miliard de euro, pentru modernizarea liniei ferate.

La centura metropolitană Cluj-Napoca este un studiu de fezabilitate (SF) pe care îl derulează primăria și mai este nevoie de acordul de mediu. După finalizarea SF, o vom scoate la licitație pentru proiectare și execuție, iar finanțarea proiectului va fi inclusă în Programul Național Transporturi 2021-2027.

Am scos la licitație, acum două săptămâni, drumul expres sau de mare viteză – vom vedea care va fi profilul acestuia, drum expres de 22 m sau autostradă de 26 m, va reieși din analiza experților – între Cluj-Napoca și Dej, un sector  extrem de aglomerat în prezent”.

Panourile fonoabsorbante sunt cerute pe autostrăzi

“Un proiect extrem de important pentru mine este drumul de legătură între A3, primul sector deschis, între Câmpia Turzii și Gilău. Încă de la construcție, tronsonul acesta din A3 nu a ajutat Clujul, pentru că era o ocolire în by-pass. Legătura pe care o vizăm pe la Tureni este scoasă la licitație pentru un contract de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Mai așteptăm acordul de mediu și vrem să scoatem la licitație execuția lucrărilor pe acest drum în 2021.

Este un portofoliu de proiecte major, majoritatea finanțate din fonduri europene – cea mai mare parte din PNRR. Am vrut să văd la fața locului aceste proiecte pe care le urmăresc zilnic, prin filmările din dronă, să stau de vorbă cu cei care muncesc aici, să le transmit un mesaj de susținere din partea statului român. Vrem să eliminăm birocrația, să trecem de partea de autorizații de mediu, de arheologie, iar companiile să își facă treaba pe partea de proiectare și execuție”.

CNAIR derulează și un program de instalare de panouri fonoabsorbante pentru noile autostrăzi, însă ministrul a promis că acestea vor fi montate și în zonele unde cetățenii reclamă poluarea fonică de pe porțiuni deja finalizate din A3.

Total
139
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Continental și Amazon Web Services creează o platformă pentru dezvoltarea de software din industria auto

Articolul următor

Frigoglass dorește reluarea activității de producție. Halele firmei, de lângă Timișoara, au ars într-un incendiu

Citește si:
Citeste mai mult

Untold își caută 2.000 de voluntari

Organizatorii Untold au declanșat o campanie de recrutare de voluntari, necesarul estimat pentru cele patru zile de festival…
Total
139
Share