Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Aeroportul Cluj, la o treime din traficul anului 2019

Aerogara din Someșeni a ajuns la 35% din traficul pe care îl înregistra în aceeași perioadă de dinaintea pandemiei, însă numărul decolărilor și aterizărilor este în creștere, a anunțat conducerea regiei clujene.  

Aici a fost organizat un centru de vaccinare anticoronavirus cu monodoză de ser Johnson & Johnson, cu activitate de 12 ore, inclusiv în weekend. Acesta a fost amenajat cu ajutorul Direcției de Sănătate Publică și a Instituției Prefectului Cluj.  “Cu toate că traficul e mai scăzut, se observă o tendință de creștere; preconizăm să avem 0,8-0,9 milioane de pasageri anul acesta, varianta optimistă fiind de 1 milion.

La nivel național, am revizuit estimările de la 12 la 10 milioane de pasageri, față de 24 de milioane în 2019, ne vom reveni cu traficul în 4-5 ani. Introducerea pașaportului de vaccinare va fluidiza traficul. În plus, tot mai multe țări din Europa acceptă testul rapid. Am organizat o licitație la aeroport, iar compania OK Medical asigură teste PCR și rapide”, a precizat directorul Aeroportului Cluj (AIAIC), David Ciceo.

“30% dintre călătorii de pe AIAIC au făcute cele două doze de vaccin. Vom crește gradul de conștientizare și prin anunțurile companiilor aeriene. Avem acum 44 de destinații, s-au reluat multe dintre ele, am ajuns la 35% din traficul din 2019, dar numărul de mișcări – aterizări și decolări este însă mai mare, de 55%. Din păcate, la nivel european și mondial gradul de încărcare este mai mic decât înainte, însă facem eforturi cu operatorii aerieni pentru reluarea traficului.

Avem un program de optimizare a costurilor, o parte din personal este cu program redus, împreună cu celelalte aeroporturi am realizat un memorandum și sperăm să primim o compensație pentru pierderile pe care le avem, ca anul trecut, dar continuăm cu strategia de a obține fonduri europene pentru dezvoltare”. De pe AIAIC efectuează curse de linie companiile Wizz Air, Blue Air, Tarom, Lufthansa, Turkish Airlines, HiSky, Lot Polish, alături de operatorii de zboruri turistice sau de marfă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Specialitățile „Miro”, soluția ideală pentru segmentul Delivery

Articolul următor

Tunelurile autostrăzilor din Ardeal, provocări majore de infrastructură

Citește si:
Total
0
Share