Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișoara are primul tramvai nou după jumătate de secol, în valoare de două milioane de euro bucata, recorder mondial

A parcurs cu un TIR, timp de o săptămână, drumul dintre Ankara și Timișoara, iar în noaptea de vineri spre sâmbătă a ajuns la destinație. Este primul din seria de 21 de noi tramvaie cumpărate cu bani europeni, care va circula pe șinele capitalei Banatului.

Garnitura are un preț care depășește cu puțin 11 milioane de lei și va oferi un record mondial, fiind prima garnitură de tramvai care va putea circula independent, fără curent de la rețea, 63 de kilometri, doar pe baterii.

Se pare că această condiție a și ”selectat” ofertanții, cel din România nu oferea asemenea facilități. La vremea licitației, această condiție din dosar a fost considerată chiar una ciudată.

Tramvaiul sosit în miez de noapte în orașul de pe Bega nu va circula cu călători deocamdată. El va fi supus testelor aproximativ trei luni, urmând să fie ulterior omologat de cei de la AFER. Garnitura a fost testată deja în Turcia, Germania, Spania și Cehia.Doar atunci vor putea sosi și restul de 20 de garnituri.

„Acest tramvai este făcut special după cerințele din caietul de sarcini întocmit de Primăria Timișoara. Nu există un model similar în altă parte. Acest tramvai este foarte special și pentru noi, vom avea recordul mondial pentru autonomie (pe baterie – n.r.), va avea 63 km. Este foarte confortabil. Credem că designul interior este, de asemenea, foarte confortabil, am făcut multe studii, iar inginerii au muncit multe ore, pentru ca tramvaiul să poată oferi aceste condiții. Cred că timișorenilor le va plăcea și vor simți cât este confortabil”, a explicat inginerul Mehmet Özdemir, project manager la Bozankaya, producătorul turc, care a câștigat licitația de execuție.

După ce a parcurs 1500 de kilometri pe șosea, pe un TIR special, acesta a fost coborât pe șinele din Timișoara, chiar în centrul orașului pe o porțiune mai lungă, dreaptă, garnitura fiind de lungine considerabilă, de 30 de metri. Tramvaiul va putea transporta 200 de pasageri.

„Acum urmează testele pe linia cale pe care va rula acest tramvai. Ne așteptăm să încheiem aceste teste la jumătatea lunii august, poate începutul lunii septembrie. Apoi trebuie să primit acordul tehnic de la AFER. În acel moment, vom preda oficial tramvaiul către STPT și primărie, iar acesta va intra pe traseu. Potrivit contractului, după ce va fi obținut acordul de la AFER, va începe producția de serie. Compania la care lucrez are o capacitate de producție foarte mare. Putem produce patru sau cinci tramvaie pe lună”, mai spune Özdemir.

Finanțarea achiziției s-a făcut, în cea mai mare parte, prin intermediul Programului Operațional Regional, cu fonduri europene nerambursabile.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Compania EVERGENT Investments a fost autorizată ca Fond de investiții alternative

Articolul următor

Maramureșul, cartografiat pentru dezvoltarea economiei

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share