Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Share IT Smart: consultanța – cheia spre sănătatea unei companii

Felix Coriolan Garai & Raul Pantiș – Share IT Smart SRL

Un proces de digitalizare poate aduce plusvaloare atunci când procesele clientului sunt clare și funcționează, consideră Felix Garai, co-fondator al companie de consultanță Share It Smart. Ca beneficiar direct, Robert Santa, managerul companiei High Plast confirmă și completează: “Cu ajutorul echipei de consultanți, am înțeles lucrurile și le-am folosit pentru a ne îmbunătăți performanțele”.

Domnule Robert Santa, ca manager al companiei High Plast SRL ați decis să apelați la firma de consultanță Share It Smart, pentru implementarea proiectului „Efficiency in Production and Logistics”. Ce v-a determinat să faceți pasul înainte?
Robert Santa: High Plast este o companie tânără, născută în 2014, cu ascensiune rapidă pe piața procesatorilor de mase plastice. În 2015 am produs primul reper. În 2020 am încheiat anul cu o cifră de afaceri de 3,9 milioane euro. Așa cum în viață ai nevoie de “școală” pentru a dobândi cunoștințe noi și pentru a te perfecționa, așa si compania a avut nevoie de ajutorul unei echipe de consultanți pentru a “învăța” cum să se perfecționeze și să facă față provocărilor ce vin împreună cu creșterea accelerată a volumului de afaceri, personalului și portofoliului de clienți.

Domnule Felix Coriolan Garai, sunteți – împreună cu domnul Raul Pantiș – asociați în compania Share It Smart SRL. Oferiți consultanță operațională, training și IT. Ați finalizat peste 26 de proiecte în România, Ungaria, Africa de Sud, Bosnia și Mexic, cu vânzări de peste 1.000.000 euro. De ce e nevoie de consultanță și cum este percepută de clienți?
Felix Coriolan Garai: Eu văd consultanța ca mersul la medic. Un pacient, o organizație, trebuie să recunoască un simptom de ”boală”, să accepte că are o problemă și să determine dacă are nevoie de suport de la un specialist. De multe ori organizațiile aleg ”medicina pe cont propriu”. La fel cum, uneori, nu mergem la medic când avem o problemă, luăm medicamente ”consacrate”, sperând că se va rezolva. Din experiență vă spun că își vor trata doar simptomele de multe ori, fără a se ”vindeca” și fără să evolueze.

Se profilează un moment anume în evoluția unei companii, fie că e vorba de consultanță sau aplicații software, când „upgrade-ul” devine necesar?

Santa Robert – high Plast SRL

Robert Santa: Da, necesitatea absolută se naște când nu mai poți controla situația cu „pixul și foaia” și îți dai seama că, orice ai face rezultatele nu se schimbă. Prins în spirala problemelor cotidiene, nu reușești să vezi luminița. Atunci ai nevoie de ajutor de la oameni experimentați, pragmatici, care te reașează pe drumul corect. Astfel, descoperi cauzele problemelor și începi să le elimini, treptat.
Felix Coriolan Garai: Da, în cel puțin două cazuri – când cresc prea repede sau când scad brusc. Ambele situații provoacă o criză în organizație, care o scoate din ”zona de confort” și o forțează să acționeze! Sunt și organizații care sunt atente la piață, la ce schimbări fac concurenții lor. Acestea, de obicei, nu așteaptă să ajungă în situații de criză și se adaptează, evoluează constant. Sunt cei ce învață din greșelile altora!

Cum și când procesul de digitalizare integrat în serviciile de consultanță aduce un plus de valoare?
Robert Santa: Digitalizarea funcționează doar dacă procesele sunt clare. Din punctul meu de vedere se pot realiza după o anumită perioadă de existență, o conștientizare a proceselor tale și, pentru a accelera lucrurile, ai nevoie de un program de consultanță. Noi am început în urmă cu 2 ani un proces de digitalizare. Nu „știam” cum să interpretăm informațiile primite. Cu ajutorul echipei de consultanți, am înțeles lucrurile și să le-am folosit pentru a ne îmbunătăți performanțele.
Felix Coriolan Garai: Plus valoare, doar dacă procesele clientului sunt clare și funcționează. Dimpotrivă, dacă există probleme, ineficiențe în procese, digitalizarea le amplifică. Când procesul devine clar și ineficiențele din el curățate, canalele de comunicare stabilite, digitalizarea poate fi un element ce transformă un proces în mod radical. La clientul nostru de pe șantierul naval Tulcea, introducerea unui soft a dus la optimizarea utilizării echipamentelor și reducerea costului cu peste 400.000 euro anual. Pentru ei R.O.I. a fost de doar 2 săptămâni!

Privind eficiența proiectului: cum a fost “înainte” și cum se văd lucrurile “după”, din punct de vedere al clientului, dar și al integratorului de servicii?
Robert Santa: Înainte eram colecționari de probleme. Nu aveam timp pentru activitățile zilnice, darămite pentru îmbunătățirea proceselor. Proiectul implementat cu Share It Smart a fost unul de succes, ne-a ajutat să discutăm în cifre, nu în sintagme de genul „cred că”. A facilitat găsirea de soluții la problemele noastre.
Felix Coriolan Garai: Pentru noi este vorba de încredere, de transparență. Construim o relație pe termen lung, strategiile si particularitățile clientului devin tot mai clare pentru noi, iar suportul nostru devine specific și din ce în ce mai adaptat la viziunea pe termen mediu, lung a organizației.

Pot apela la servicii de consultanță și digitalizare atât IMM-uri, cât și companii mari? Există industrii la care se pretează mai bine soluțiile livrate de Share It Smart?
Felix Coriolan Garai: Până în 2020 am lucrat cu clienți mari, cumva natural ținând cont că toți venim cu experințe din corporații, dar din 2021 am ales să mergem și cu IMM-uri locale. E o decizie strategică, pentru că dorim să ”împărtășim” ce am învățat în anii de lucru în corporații și, concomitent, să învățăm de la clienții noștri flexibilitatea și agilitatatea naturală a antreprenorilor care conduc IMM-urile. În ce industrie? Ce să spun, ne simțim acasă în producție!

A consemnat Ioan Șandor

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Clujul a intrat în “Alianța Apusenilor”

Articolul următor

Județele Ardealului, codașe la finanțarea proiectelor de iluminat public

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share