Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Lucrările de reabilitare a drumului național care înlocuiește autostrada cu tuneluri pentru urși din Timiș au fost finalizate

Legătura rutieră pe drumul național 68A, care înlocuiește porțiunea lipsă din autostrada A, cunoscută ca și tronsonul cu tuneluri pentru urși, a fost integral reabilitată și în următoarele zile vor fi finalizate și lucrările de întreținere și marcajele rutiere aferente, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Aceasta este situată în Timiș, între Margina și Holdea și a produs disconfort puternic circulației din zonă pentru luni de zile. De asemenea, traficul rutier de tonaj a fost interzis aici pe durata lucrărilor.

Acum urmează realizarea licitației pentru porțiunea de autostradă de 15 kilometri, care va include pe traseu și două tuneluri, dintre care unul va fi cel mai lung din România.

„Vom avea un drum decent. Pe DN68A, pe cei mai afectați 4 km, știți că era deteriorat, a fost refăcut complet carosabilul, inclusiv fundația. A fost refăcută până în temelii, au fost scoase toate straturile, mers și eliminat pernele de balast, drenate izvoarele, pus balast, piatră spartă și trei straturi de asfalt, cu contractor extern, iar pe 6 km, unde fundația era bună, a fost refăcut stratul asfaltic în regie proprie de DRDP Timișoara. Se fac si consolidări de acostamente, toaletări de arbori, refacere de marcaje, până când va fi gata autostrada, sa fie acest drum într-o stare decentă. Era bine să se facă din timp, am avertizat înca din 2016 ca acest by-pass rămâne încă multă vreme și că trebuie refăcut. Am ajuns să-l facem în 2021, e bine și așa. Nu vom avea încă autostrada, care este soluția definitivă, dar și acolo am făcut pași importanți înainte. Am deblocat acel proiect care era suspendat de luni de zile, s-au depus candidaturile la licitația pentru sectorul de nouă kilometri Lugoj-Deva lotul 2. Suntem pe final cu evaluarea și selectarea listei scurte a celor șase firme care vor depune oferte. E o licitație cu pre-calificare. Este unul dintre cele patru proiecte de autostradă inclus în PNRR”, a declarat Cătălin Drulă. Ministrul Transporturilor.

El a mai subliniat că pentru drumul de legătură cu autostrada din zona Sânandrei, noua descărcare spre autostrada A1, din drumul Timișoara – Arad, a fost emisă vineri autorizația de construire.

„Practic, am creat toate premisele ca constructorii să lucreze pe aceste proiecte și le vom monitoriza foarte serios, nu acceptăm întârzieri. Lucrăm și la viitoarele proiecte de infrastructură, că vorbim de viitoarea magistrală de cale ferată, că vorbim de închiderea inelului prin varianta de ocolire vest sau de autostrada Timișoara-Serbia, care este în fază avansată de pregătire”, a mai spus ministrul Transporturilor.

Legat de noul drum de acces al Timișoarei, spre A1, acesta e un contract solid, cu un studiu de fezabilitate corect, făcut la zi și nu unul uitat în sertare.

„Vine proiectul tehnic în săptămânile următoare și trecem la execuție. Din septembrie vor curge cele 18 luni pentru construcție. Mergem pe termenele contractuale. E un contract ce nu are blocaje, am făcut exproprierile, nu sunt motive. Este un studiu de fezabilitate recent, nu uitat în sertar, n-ar trebui să fie probleme în derulare”, a mai subliniat Cătălin Drulă.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Peste un milion de euro pentru afaceri noi, în Timiș. Banii sunt nerambursabili

Articolul următor

Lugojul va asigura cosirea ierbii din oraș cu muncitori din Sri Lanka

Citește si:
Total
1
Share