Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

30 de ani de Axa Porcelaine: de la un mic atelier de familie la un business cu sute de produse în portofoliu

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 95

Povestea Axa Porcelaine a început în 1991, într-un mic atelier unde lucrau doi angajați. Astăzi, cei 50 de salariați ai companiei realizează câteva mii de produse. Managerul Amalia Baciu-Sarmeș, fiica fondatorilor Axa Porcelaine, rememorează, pentru Transilvania Business, acest drum de succes.

Doamna Amalia Baciu-Sarmeș, anul acesta Axa Porcelaine sărbătorește 30 ani de existență. Ce au însemnat acești ani, pentru companie și pentru fondatorii ei?
Am avut 30 de ani plini de reușite. Am crescut foarte mult, am creat produse extraordinare, am stabilit relații durabile de afaceri pe mai multe continente, am rezistat și ne-am adaptat în momentele dificile, dar am păstrat constant în minte obiectivul central cu care am plecat la drum acum 30 de ani: să producem cele mai bune porțelanuri de pe piață.
Ne puteți prezenta, pe scurt, povestea Axa Porcelaine?
Afacerea noastră s-a lansat în iunie 1991, ca un mic atelier de familie cu doi angajați care comercializa articole decorative, produse speciale sau unicat realizate manual. Astăzi ne aflăm la a doua generație de manageri, cu o echipă de peste 50 de angajați și un portofoliu de câteva mii de produse care acoperă, practic, toate nevoile pentru servirea mesei ale afacerilor din HoReCa.
De ce este de preferat porțelanul altor materiale pentru veselă? Ce calități aparte îl recomandă?
Porțelanul este opțiunea cea mai potrivită pentru utilizarea de durată și/sau intensivă. Este un material foarte durabil, care își păstrează multă vreme aspectul și calitatea. Deoarece în procesul de producție materialul se vitrifică, acesta capătă acea netezime și duritate specifică. Suprafața sa netedă are o porozitate redusă și prin urmare nu reține impurități sau bacterii, nu alterează aromele și păstrează igiena. Porțelanul își păstrează proprietățile un timp foarte lung: nu se pătează, nu se decolorează, este rezistent la șocuri termice și astfel nu prezintă acele micro-fisuri de suprafață. Mulți dintre noi avem povești cu porțelanuri ale familiei, trecute ca moștenire de la o generație la alta.


Cum vă adaptați tendințelor, modificărilor rapide ale pieței, în materie de design, decor etc.?
Acesta este unul dintre asset-urile noastre de bază. Odată cu dezvoltarea afacerii am ajuns să avem un departament propriu de creație și research, care continuă să realizeze designuri personalizate de produs. Faptul că dispunem de o astfel de resursă ne oferă capacitatea de a realiza orice produs de veselă din porțelan fie după un design propriu, fie la cerere, în funcție de specificațiile clienților. Astfel a fost posibil ca în fiecare an să lansăm produse noi care răspund nevoilor particulare ale clienților din industria HoReCa.
Ce ne puteți spune despre clienții companiei Axa Porcelaine?
Grație capacităților noastre de R&D și producție, putem produce atât volume mari, cât și serii limitate sau private label. Am reușit să construim relații de lungă durată cu clienții noștri pentru că oferim, pe lângă calitate, servicii conexe cum ar fi comenzile ulterioare de produse individuale, cu durată nelimitată. Avem clienți în toată Europa și Canada, iar în România lucrăm cu companii mari din HoReCa. Avem, de asemenea, și o divizie B2C care se află în plin proces de dezvoltare.
Ce obiective aveți în perioada imediat următoare?
Ne propunem, în primul rând, dezvoltarea magazinului online. Este clar mediul cel mai dinamic pentru vânzări B2C, dar și, din ce în ce mai mult, B2B. Avem deja din zona HoReCa mulți clienți care aleg să comande direct din magazin, în loc să ne solicite o ofertă sau să facă a vizită în showroom-ul nostru. Continuăm, de asemenea, să investim în producție, la fel ca în fiecare an.
Sunteți fiica antreprenorilor Marian și Georgeta Sarmeș, proprietarii brandului Axa Porcelaine. De ce ați ales să continuați acest business?
Aveam 13 ani când am realizat primul meu produs din porțelan, un coșuleț. Eram foarte mândră că am reușit și am continuat să merg în vacanțe aproape zilnic la fabrică. Am ajutat la încărcat și descărcat cuptoare și la ambalat comenzile finale. Pe atunci erau în companie vreo 10-12 angajați. Ulterior, încă din perioada facultății am fost implicată în producție și creație. După absolvire, am ales să mă implic mai mult în vânzări și marketing, care nu erau foarte dezvoltate la începutul anilor 2000. Acum sunt implicată în toate aspectele afacerii, de la financiar la creație, producție și logistica livrărilor. Îmi place ceea ce fac și cea mai mare răsplată este să văd produsele noastre în locații HoReCa și să știu că noi, Axa Porcelaine, am reușit să mulțumim atâția clienți.

Total
15
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

BRK a finalizat oferta primară pentru One United

Articolul următor

O casă țărănească din Cluj, transformată în pensiune

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
15
Share