Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Principala provocare a start-up-urilor de tehnologie din România: finanțarea

Principala provocare a start-up-urilor de tehnologie este nevoia de finanțare pentru susținerea operațiunilor și extindere. Concluzia se regăsește în primul studiu „Impactul COVID19 asupra Start-up-urilor de tehnologie din România” inițiat de Romanian Tech Startups Association (ROTSA), în parteneriat cu peste 130 de actori ai ecosistemului național de start-up-uri.



Totodată, principala sursă de finanțare a start-up-urilor de tehnologie este autofinanțarea, în timp ce 36% dintre acestea au realizat strângere de fonduri private (Business Angels 23%, VC 9%, Equity Crowdfunding 4%).

Potrivit datelor din studiu, aproximativ 70% dintre start-up-urile de tehnologie românești au fost afectate de COVID19.

„Studiul prezintă impactul pandemiei asupra start-up-urilor de tehnologie, dar, totodată, identifică strategii, programe și servicii menite să accelereze dezvoltarea sectorului antreprenorial în domeniul tehnologiei. Odată cu acest studiu, lansăm ROTSA Digital Hub, o inițiativă prin care susținem start-up-urile de tehnologie, energie, sustenabilitate, energie regenerabilă prin trei tipuri de acțiuni: mapare, promovare gratuită, mentorat și educație”, explică Cristiana Bogățeanu, Director Executiv ROTSA.

Start-up-urile de tehnologie românești au în medie venituri de 150.000 de euro, iar profilul lor următorul: organizație înregistrată local, activă pe piață de mai puțin de 4 ani, cu mai puțin de 4 angajați și o cifra de afaceri de aprox 150.000 de euro pe an.

Cel mai prosper ecosistem de start-up-uri de tehnologie locale se află în București, care este urmat de județele Cluj, Timiș și Bihor. De asemenea, cea mai semnificativă evoluție a ecosistemului de start-up-uri din România a avut loc în 2017, când numărul de start-up-uri tehnologice nou-înființate aproape s-a triplat față de anul precedent.

Principalele piețe reprezentate sau vizate de ecosistemul de start-up-uri din România sunt în Europa, în Franța, Spania, Italia și, în timp ce 41% dintre respondenți indică SUA drept piața principală.

Start-up-urile cu cel mai mare număr de angajați sunt cele din categoriile fintech (35,2%), automatizare (35,2%) și marketing (14,2%). Pe de alta parte, start-up-urile cu cele mai mari venituri se regăsesc în aceleași categorii: Automatizare (38,1%), Fintech (31,8%) și Marketing (12,1%).

În ceea ce privește deciziile luate în pandemie, studiul arată că fondatorii start-up-urilor s-au consultat cu întreaga echipă (50%) sau cu consiliul consultativ, cu mentorii și antrenorii (49%), în timp ce 39% au primit sfaturi de la alți antreprenori.

Cercetarea a fost realizată în perioada februarie – martie 2021 pe un eșantion de 117 start-up-uri de tehnologie din România. Întregul document poate fi consultat aici.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Milionarii Clujului, prezenți la Ziua Franței

Articolul următor

Brașovul așteaptă oferte pentru Turnul de Control al viitorului aeroport

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Țintă 2030: Brașov „oraș unicorn”

Asociația ProAfaceri România a primit premiul „Excelență în susținerea dezvoltării antreprenorilor” la Gala Excelenței în Afaceri, conferit de…
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Incursiune în istoria Inteligenței Artificiale

„Aducem 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥𝐢𝐠𝐞𝐧𝐭̗𝐚 𝐀𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚̆ mai aproape, în Regiunea Vest” a fost sloganul impus de ADR Vest, aceștia reușind ca…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share