Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Principala provocare a start-up-urilor de tehnologie din România: finanțarea

Principala provocare a start-up-urilor de tehnologie este nevoia de finanțare pentru susținerea operațiunilor și extindere. Concluzia se regăsește în primul studiu „Impactul COVID19 asupra Start-up-urilor de tehnologie din România” inițiat de Romanian Tech Startups Association (ROTSA), în parteneriat cu peste 130 de actori ai ecosistemului național de start-up-uri.

Totodată, principala sursă de finanțare a start-up-urilor de tehnologie este autofinanțarea, în timp ce 36% dintre acestea au realizat strângere de fonduri private (Business Angels 23%, VC 9%, Equity Crowdfunding 4%).

Potrivit datelor din studiu, aproximativ 70% dintre start-up-urile de tehnologie românești au fost afectate de COVID19.

„Studiul prezintă impactul pandemiei asupra start-up-urilor de tehnologie, dar, totodată, identifică strategii, programe și servicii menite să accelereze dezvoltarea sectorului antreprenorial în domeniul tehnologiei. Odată cu acest studiu, lansăm ROTSA Digital Hub, o inițiativă prin care susținem start-up-urile de tehnologie, energie, sustenabilitate, energie regenerabilă prin trei tipuri de acțiuni: mapare, promovare gratuită, mentorat și educație”, explică Cristiana Bogățeanu, Director Executiv ROTSA.

Start-up-urile de tehnologie românești au în medie venituri de 150.000 de euro, iar profilul lor următorul: organizație înregistrată local, activă pe piață de mai puțin de 4 ani, cu mai puțin de 4 angajați și o cifra de afaceri de aprox 150.000 de euro pe an.

Cel mai prosper ecosistem de start-up-uri de tehnologie locale se află în București, care este urmat de județele Cluj, Timiș și Bihor. De asemenea, cea mai semnificativă evoluție a ecosistemului de start-up-uri din România a avut loc în 2017, când numărul de start-up-uri tehnologice nou-înființate aproape s-a triplat față de anul precedent.

Principalele piețe reprezentate sau vizate de ecosistemul de start-up-uri din România sunt în Europa, în Franța, Spania, Italia și, în timp ce 41% dintre respondenți indică SUA drept piața principală.

Start-up-urile cu cel mai mare număr de angajați sunt cele din categoriile fintech (35,2%), automatizare (35,2%) și marketing (14,2%). Pe de alta parte, start-up-urile cu cele mai mari venituri se regăsesc în aceleași categorii: Automatizare (38,1%), Fintech (31,8%) și Marketing (12,1%).

În ceea ce privește deciziile luate în pandemie, studiul arată că fondatorii start-up-urilor s-au consultat cu întreaga echipă (50%) sau cu consiliul consultativ, cu mentorii și antrenorii (49%), în timp ce 39% au primit sfaturi de la alți antreprenori.

Cercetarea a fost realizată în perioada februarie – martie 2021 pe un eșantion de 117 start-up-uri de tehnologie din România. Întregul document poate fi consultat aici.

Total
6
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Milionarii Clujului, prezenți la Ziua Franței

Articolul următor

Brașovul așteaptă oferte pentru Turnul de Control al viitorului aeroport

Citește și:
Citeste mai mult

2.9 billion people still offline

New data from ITU suggest ‘COVID connectivity boost’ – but world’s poorest being left far behind An estimated…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
6
Share