Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primăria Timișoara se alătură unui proiect pilot la nivel național și va înființa o agenție de achiziții locală

Municipalitatea timișoreană devine partener al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) și se va alătura unui proiect național care presupune centralizarea tuturor achizițiilor făcute în cadrul unei organizații publice. Astfel, Primăria Timișoara va înființa o agenție care se va ocupa cu centralizarea acestor achiziții.

Primăria Timișoara este prima din România care va înființa o Unitate centrală de achiziții (UCA), în cadrul unui proiect pilot al Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP). Alături de Consiliile Județene Sibiu și Harghita, municipalitatea timișoreană va înființa o agenție locală de achiziții care va centraliza toate achizițiile publice făcute de Primăria Timișoara și instituțiile din subordine: teatre, școli, servicii publice etc.

Acest lucru va conduce la o economie semnificativă la bugetul local și cel al instituțiilor din subordine, ne spun cei de la PMT.

Mă bucur mult că am fost aleși pentru a implementa acest proiect pilot. Administrația publică din România are nevoie de o transformare profundă și Primăria Timișoara are ambiția să fie vârful de lance în acest proces de reformă. Achizițiile publice sunt mecanismul cheie prin care se cheltuiesc bani publici. Dacă sunt prost făcute, plătim dublu prin prețuri mari și calitate slabă. Prin centralizarea achizițiilor din toate instituțiile publice locale vom scădea costul și vom crește calitatea produselor și serviciilor cumpărate. Un alt pas concret pentru transparență și profesionalism în administrație”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Conform Primăriei, Unitatea centrală de achiziții va încuraja cooperarea între entitățile subordonate și va comasa nevoile lor de achiziții. Acest proces va genera economii semnificative la bugetul local, va reduce birocrația și va crește interesul firmelor care pot oferi bunuri și servicii.

Înființarea Unităților centrale de achiziții locale este una din măsurile prevăzute în Strategia națională în domeniul achizițiilor publice, implementată de ANAP.

Pentru a deveni realitate, aderarea Primăriei Timișoara la proiectul pilot derulat de ANAP va fi supusă aprobării Consiliului Local Timișoara.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Drulă anunță relicitarea tronsonului Chețani-Câmpia Turzii

Articolul următor

Clusterul Transylvania Energy a primit certificatul Gold

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share