Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nidec pune la dispoziția transportului în comun o stație de încărcare rapidă

Firma Nidec din Parcul Industrial I, specializată pe producerea de componente pentru autovehiculele electrice, pune la dispoziția transportului în comun din Oradea o stație de încărcare rapidă, care a fost amplasată în parcarea firmei.

Prezentarea stației de încărcare a fost făcută vineri, 30 iulie, în cadrul unei conferințe de presă la sediul firmei Nidec, la care au participat city-managerul Primăriei Oradea – Mihai Jurca, directorul general OTL – Viorel Pop, directorul tehnic OTL – Adrian Revnic, managerul de vânzări al firmei Solaris – Ovidiu Borcea și general managerul firmei Nidec – Danilo Firpo.

În cadrul demonstrației practice, un autobuz 100% electric Solaris, aflat acum în probe la Oradea, a fost încărcat la această stație, putându-se observa cum de la un nivel de încărcare de 43% înainte de cuplarea la stație, acesta ajunge la 79% în doar 38 de minute.

Un încărcător de acest tip poate încărca până la 400 KW/oră. Fiind inteligent, acesta se adaptează tipului de autovehicul și puterii pe care acesta o poate absorbi.

La acest încărcător nu se vor putea încărca doar autobuze, ci și alte autovehicule, mașini electrice. În funcție de tipul de baterie și de tipul de soft pe care autovehiculul îl are, încărcătorul dozează energia. Un alt avantaj important al acestei instalații este că nu are nevoie de infrastructură electrică suplimentară pentru încărcător. De obicei un încărcător de mare putere presupune un racord sau un post de transformare de mare putere. Dar compania Nidec produce încărcătoare care se pot încărca de la un racord normal de electricitate, tocmai pentru că lângă sediul firmei există un modul dotat cu niște baterii care acumulează energia și o încarcă la puterea maximă pe care autovehiculul o poate primi. Prin urmare, dacă ne vom gândi să facem o rețea de încărcătoare în oraș, ele nu vor mai presupune și investiții în cabluri, în posturi de transformare, iar asta reduce foarte mult costurile de investiție”, a precizat city-managerul Mihai Jurca.

Acest lucru va fi posibil prin parteneriatul dintre Primăria Oradea cu firma Nidec Oradea din Parcul Industrial I, care va asigura infrastructura pentru un transport în comun electric în perioada următoare în orașul nostru.

Energie nepoluantă: autobuze electrice și autobuze cu hidrogen

De menționat că parcul auto OTL cuprinde acum 107 autobuze, cele mai vechi fiind produse în 2004 cu motoare Euro 3, Euro 4, Euro 5 și Euro 6, precum și 24 de autobuze hibrid.

Directorul OTL Viorel Pop a vorbit despre proiectele viitoare ale OTL legate de achiziția de autobuze care folosesc energie nepoluantă, respectiv autobuze electrice și autobuze pe hidrogen.

Având în vedere că industria transporturilor este sectorul cu cel mai scăzut nivel de consum de energie regenerabilă, noile tendințe în domeniul ecologiei și protejării mediului înconjurător vizează modernizarea transportului în comun rutier doar cu autobuze eco, care să funcționeze cu energie regenerabilă.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Volker Raffel a preluat poziția de CEO al E.ON România

Articolul următor

Clinică nouă de transplant medular la Cluj

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share