Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Timișoara se pregătește de construcția primului pod nou peste Bega din ultimii zeci de ani

Municipalitatea timișoreană se pregătește să înceapă construcția la primul pod peste Bega, construit după zeci de ani. Acesta va asigura legătura dintre cele două jumătăți ale orașului, din nord și sud, care sunt ”tăiate” de magistrala feroviară și de canalul Bega. Noul pod va fi realizat în continuarea celui mai mare pasaj subteran din oraș, Pasajul Solventul, care va subtraversa nu mai puțin de 9 linii de tren.

Dacă pentru pasaj se așteaptă doar obținerea autorizației de construcție pentru demararea lucrărilor, la noul pod s-a ajuns la finalizarea licitației pentru stabilirea firmei care va realiza studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru noul pod peste Bega, Solventul. Licitația a fost finalizată, acum se așteaptă închiderea perioadei de contestații, după care contractul va intra în linie dreaptă.

”Licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al Podului Solventul a fost adjudecată. Cel mai mare pod al orașului din ultimii 30 de ani intră în linie dreaptă. Proiectul include și drumul ce leagă strada Gării, Bogdăneștilor și Bulevardul Dâmbovița. Săptămâna viitoare, în situația în care nu există contestații, vom semna contractul pentru proiectare cu firma care a câștigat licitația. Procedura a fost supervizată de ANAP și a îndeplinit toate criteriile. După semnarea contractului și emiterea ordinului de începere, proiectantul va avea la dispoziție 7 luni să finalizeze proiectul. El va livra studiul de fezabilitate (ce include studii topografice și de trafic), va obține autorizația de construire și în final ne va preda și proiectul tehnic de execuție. Asta înseamnă că la începutul anului viitor vom avea un plan complet și vom putea lansa licitația pentru lucrări”, a anunțat viceprimarul Timișoarei Ruben Lațcău.

Constructorul pentru realizarea podului urmează să fie stabilit anul viitor. Acesta va avea patru benzi și linie dublă de tramvai, piste de biciclete, trotuare.

”Suntem în dialog cu dezvoltatorul imobiliar de pe terenul fostei uzine pentru dezafectarea porțiunii necesare lucrărilor la drum. Anul viitor, imediat ce vom avea constructor, vrem să începem execuția. Câteva detalii despre viitorul pod și drum: patru benzi pe carosabil, linie dublă de tramvai, piste de bicicletă, trotuare pentru pietoni. Valoarea contractului e de aproximativ 1,1 milioane lei și fiindcă acest proiect are contract de asistență tehnică prin POAT (un program de fonduri europene), suma este rambursabilă”, a mai spus Lațcău.

Valoarea contractului pentru noul pasaj este de 96.717.589 lei, iar pasajul va fi realizat de o asociere de firme având ca lider compania italiana Spic Internazionale, alaturi de POD-Proiect și Sylc Con Trans, împreună cu 7 subcontractori.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Se caută noi destinații disponibile pe Aeroportul Internațional Timișoara. Pasagerii decid orașul

Articolul următor

Timișorenii de la 2park gestionează 120 de parcări din toată țara și au ajuns la 20.000 de utilizatori

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share