Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Compania de Apă Someș, somată să refacă rețeaua la Zalău

Municipalitatea zălăuană dă vina pe Compania de Apă Someș (CAS) pentru întârzierile în modernizarea străzilor din oraș. Printre arterele nominalizate se numără aproape 90 din reședința de județ.   

“Pe strada Coposu, fosta Republicii, am putea progresa rapid, dar trebuie să așteptăm după CAS să își refacă rețeaua. Avem acum liber la asfaltare pe segmentul str. Coposu, dintre sensul giratoriu de la Hanul Drumeților și Lukoil. Aici punem cât de curând stratul de binder și nu ne prinde iarna fără stratul de asfalt de uzură.

Str. Coposu este în reabilitare pe toată lungimea – de la intrarea în Zalău până în centru – și va fi refăcută temeinic, asemenea celorlalte mari artere modernizate cu fonduri europene. Suntem gata cu trotuarele, canalizarea pluvială, canalele pentru introducerea cablurilor în subteran. Iar iluminatul este înlocuit cu noul sistem pe led. Și vom reabilita și podul de peste Valea Meseș”, a precizat viceprimarul Teodor Bălăjel.

Acesta a atenționat că în privința carosabilului pe segmentul de la Lukoil până în centru municipalitatea este deocamdată blocată deoarece CAS are de executat lucrări la infrastructura de apă și de canal menajer.

“Logic ar fi să-i așteptăm, să nu strice apoi stradă nou-nouță. Dar, deși așteptăm de mult timp, iar proiectul CAS pentru refacerea rețelei de apă și canalizare este mult mai vechi decât de când așteptăm noi, încă nu are constructor contractat. Lucru îngrijorător, pentru că stăm pe loc și zălăuanii suportă un disconfort mare și inutil.

Termenul de finalizare pentru reabilitarea str. Coposu este în a doua jumătate a anului viitor, dar ce bine era dacă am fi făcut totul acum, cu atât mai mult cu cât constructorul contractat de Primăria Zalău s-a declarat pregătit să intre cu lucrările pe carosabil. Poate că e bine să mai așteptăm CAS, chiar dacă peste iarnă închidem șantierul pe Coposu, nu înainte de a face un efort pentru a pune carosabilul în regulă pentru o circulație normală.

Am făcut și vom mai face demersuri insistente ca CAS să grăbească lucrurile și să intervină la rețea înainte să asfaltăm. Sunt optimist că vor da curs solicitărilor, chiar dacă nu este singurul loc unde suntem încurcați de această situație. Și pe S. Bărnuțiu, între Bancpost și Scala, e la fel. Din cele 93 de străzi cuprinse în proiectul CAS pentru refacerea rețelelor lor de apă și canalizare s-au făcut până acum doar patru. Dar sperăm că pot grăbi lucrurile măcar acolo unde șantierele noastre sunt avansate”, a spus viceprimarul.

CAS Cluj-Napoca derulează un megaproiect regional de 355 de milioane de euro, cu bani de la Uniunea Europeană, în vederea dezvoltării infrastructurii de apă şi apă uzată în județele Cluj și Sălaj.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Șapte oferte pentru centura Aleșdului

Articolul următor

Scumpirea materiilor prime: impact asupra investițiilor

Citește și:
Citeste mai mult

ibis Styles la Brașov in 2024

Accor, unul dintre grupurile lider la nivel global în domeniul ospitalității, își extinde portofoliul în România. Grupul a…
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share