Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenuri electrice la Brașov. Alstom va începe livrarea peste 2 ani

Până la jumătatea lunii septembrie se încheie licitaţia pentru 20 de trenuri noi, cu 352 de locuri, iar producătorul francez Alstom urmează să înceapă livrarea lor peste 2 ani. Asigurările au fost date de ministrul demisionar al Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă.

„Concret, săptămâna aceasta, dacă nu săptămâna viitoare, se încheie licitaţia pentru trenuri. Sunt 20 de trenuri noi, producător francez Alstom, cu 352 de locuri. Sunt rame electrice care vor fi livrate – la trenuri nu se cumpără de pe raft, trebuie produse – vor fi livrate începând peste doi ani, dar sunt finanţate din fonduri europene şi putem suplimenta această cantitate cu o opţiune de încă 17. Eu susţin să facem asta ca ţară, să luăm 37 de trenuri noi, care merg cu 160 de km/oră, care sunt ultramoderne. Sunt trenuri pe care le cumpără Italia, Germania, abia aştept să le vedem. Am discutat cu cei de la ARF (Autoritatea pentru Reformă Feroviară – n.r.) şi despre posibilitatea de a achiziţiona unităţi, rame battery electric, care au alimentare mixtă cu baterii şi se alimentează şi din catenară pentru liniile neelectrificate. De exemplu, una dintre ele ar putea face serviciul aeroport, unde se poate pune catenară deasupra pe o lungime destul de mare şi pe restul, pe ultima bucată, unde nu este electrificat, să meargă pe baterii. Autonomia unei astfel de rame merge de la zeci de kilometri până la sute de kilometri, în funcţie de model”, a susţinut Drulă, citat de Agerpres.

Şeful demisionar de la Transporturi a menţionat că în PNRR sunt prevăzute sume importante pentru materialul rulant.

„Domeniul feroviar e un domeniu care a suferit enorm din lipsă de investiţii, complet decapitalizat, cu şinele lăsate în paragină şi vagoanele şi locomotivele la fel. Am muncit foarte mult anul ăsta ca, o dată, să facem ce se poate în condiţiile financiare absolut dificile şi cu un premier ostil domeniului feroviar, repet, un premier complet ostil domeniului feroviar. Am discutat începând din primăvară despre… Lumea întreabă de ce nu cumpără CFR Călători locomotive? E simplu, pentru că am preluat această companie cu 600 de milioane datorii la furnizori privaţi şi 600 de milioane la stat şi în propunerile mele de a aloca suficiente sume pentru compensaţii, în sfârşit am reuşit, cu enorme negocieri în spate şi presiuni, să avem acel memorandum ca să depunem ajutorul de stat. Nici pe acela nu voia (premierul – n.r ), deşi toate ţările europene şi-au ajutat industriile feroviare. Germania a injectat recent în Deutche Bahn 2,5 miliarde de euro”, a mai explicat fostul ministru.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Vrei să te asiguri că firma ta nu afectează mediul înconjurător? Iată 4 lucruri pe care trebuie să le faci!

Articolul următor

Bugetul “de pandemie” al Untold: 16 milioane de euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share