Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

SK Innovation și Ford vor să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice. România, printre opțiuni

Producătorul sud-coreean de baterii auto SK Innovation și Ford vor să construiască o fabrică de baterii pentru vehicule electrice în Europa, România fiind una dintre cele trei țări luate în calcul pentru derularea investiției. România, Ungaria și Polonia sunt principalele candidate pentru găzduirea proiectului, al cărui cost este estimat la circa 11 trilioane de woni (7,96 miliarde euro), potrivit Korea Times, care citează surse din industria auto. Ungaria ar putea fi preferată în final, în condițiile în care SK Innovation deține deja două fabrici în această țară și pregătește construcția celei de a treia uzine, au arătat sursele citate de publicația coreeană, scrie bizbrasov.ro.

Acordul, care trebuie încă finalizat, include planuri pentru construcția a două fabrici în America de Nord. Potrivit informațiilor vehiculate în presa sud-coreeană, investiția în viitorul joint-venture din SUA este estimată la 6 miliarde de woni (5,1 miliarde dolari). Strategia Ford pentru producția de baterii prevede atingerea unei capacități globale de cel puțin 240 de gigawați-oră (GWh) până în 2030, echivalent cu capacitatea a aproximativ 10 fabrici.

Pentru America de Nord este vizată o producție de baterii cu o capacitate de circa 140 GWh, restul bateriilor urmând să fie produse în Europa și China. Anterior, Ford a anunțat că va investi 22 de miliarde de dolari în electrificarea vehiculelor până în 2025. Parteneriatul cu SK Innovation va fi extins, “cu siguranță”, în Europa, a arătat, la începutul lunii, directorul de operațiuni al Ford, Hau Thai-Tang, fără detalii.

În cazul în care România va fi preferată Ungariei, Brașovul ar putea fi una dintre locațiile luate în discuție, având în vedere intenția municipalității de crea un parc industrial modern în zona CET Brașov, mai scrie sursa citată.

Municipalitatea a făcut o ofertă către Ministerul Finanțelor Publice, principalul creditor al CET Brașov, pentru achiziția unei suprafețe de aproximativ 15 hectare de teren pe care intenșionează unul sau doi investitori strategici, țintele fiind industria auto sau cea aerospațială.

„Este un teren interesant pentru noi pentru că are acces la calea ferată și la ocolitoarea mare și cea mică a Brașovului”, spunea în primăvară primarul Allen Coliban, amintește bizbrasov.ro.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Expert: Brașovul ar putea avea tren metropolitan în 2-3 ani

Articolul următor

Banca Transilvania, cooptată în programul Fidelis

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share