Anunțul pentru reluarea studiului tehnic pentru drumul expres Baia Mare – Bistrița, cunoscut ca Autostrada Nordului, a fost publicat în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice.
“Colegii noștri din Ministerul Transporturilor au lucrat la documentația pentru relicitare, pe noul model de caiet de sarcini, cu riscuri echilibrate, grafic corect de plăți, cerințe pe partea de studii de teren (geologice, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, de mediu), superioare studiilor de fezabilitate anterioare (practic va rezulta un design preliminar).
Proiectul în sine e împărțit în două segmente, Bistrița – Dej și Baia Mare – Dej, are termen de livrare de 14 luni, după care se va licita execuția propriu-zisă. Studiul de fezabilitate e finanțat din fonduri europene și la fel va fi și execuția, segmentul fiind inclus în Master Planul Național de Transport.
Putem spune că proiectul a fost lăsat la cheie în minister și, dacă nu îi sunt puse piedici, în puțin peste14 luni vor începe lucrările”, a precizat deputatul Radu Molnar. Totuși, el a recunoscut că drumul expres Cluj – Dej va forma, alături de drumul expres Baia Mare – Bistrița, cealaltă parte a centurii, deci trebuie ambele proiecte să ajungă la finalizare pentru a scoate traficul greu din Dej.
Un alt parlamentar, Viorel Băltărețu, spunea, în primăvară că Someș Expres (drumul expres Oar – Turda, se suprapune pe Autostrada Nordului, de la granița cu Ungaria până la Dej). Centura Dejului este inclusă în contractul de studiu de fezabilitate lot 2 (Baia Mare – Bistrița), așa cum este inclus și nodul de mare viteză din zonă. Centura se va reproiecta pe profil de drum expres: două benzi pe fiecare sens, absolut necesare unui oraș în plină dezvoltare, ca Dejul, spunea Băltărețu.