Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Proiectul care unește românii. „Un gând bun din România”, prima acțiune RUA  

Dacă întrebi 100 de români cum ne raportăm unii la ceilalți, mai mult de jumătate vor spune că suntem dezbinați. Dacă întrebi 100 de străini ce părere au despre români, mai mult de jumătate vor strâmba din nas, semn că nu neapărat ne plac. Proiectul RUA – Români Uniți Acasă își propune să schimbe ambele sentimente prin crearea unei țări online cu obiective clare despre care vă povestim mai jos.

 

RUA își propune să fie un produs digital care urmărește, în principal, două obiective: de a genera un sentiment de unitate, apropiere, în rândul românilor și comunităților/grupurilor de români de pretutindeni, respectiv de a promova în toată lumea imaginea de țară și brandurile românești ce vin cu foarte multă calitate.

Pentru a susține promisiunea de brand, de unitate a românilor de pretutindeni, RUA a lansat o primă acțiune denumită „Un gând bun, din România”. “Prin această campanie, am vrut să le transmitem românilor din diaspora că noi, cei de acasă, ne gândim cu drag la ei. În plus, am lansat o invitație românilor din țară, de a ”complota” alături de noi, pentru a le face o surpriză rudelor, prietenilor lor din afară țării și cu care nu s-au văzut, în contextul actual, marcat de pandemie. Astfel, am lansat un landing de campanie: https://www.rua.ro, unde oamenii se puteau înscrie, prin redactarea unui mesaj cât mai personal, transmis rudelor, prietenilor”, ne povestește Cezar Sigmirean, brand manager RUA.

Pentru a completa surpriza, brandul RUA a suplimentat întreagă acțiune cu un pachet cu produse românești, constând într-o sticlă de vin, un borcan cu dulceață, un borcan cu zacuscă, o ciocolată cu lapte, un magnet de frigider cu un iepuraș, un ou roșu de lemn, cu motive tradiționale, câteva măști de protecție, dar și o felicitare de Paști.

„Prin proiectul RUA ne dorim să construim o țară online, în care românii de pretutindeni să se simtă acasă. Pentru că acasă nu este un loc, acasă este o stare de spirit. Acest sentiment de unitate am dorit să îl transmitem și prin prima noastră campanie, „Un gând bun din România”, iar reacția beneficiarilor, români din Italia, Spania, Germania, Belgia, Austria ș.a, și bucuria pe care am reușit să o generăm, în special cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paști, ne oferă o energie suplimentară în a da continuitate proiectelor RUA”, subliniază Cezar Sigmirean, brand manager RUA.

Deși, inițial, întreaga campanie era gândită în jurul unui număr fix de pachete, cei de la RUA au fost atât de impresionați de mesajele utilizatorilor înscriși, încât au decis să trimită câte un pachet din partea fiecărei persoane înscrise. Astfel, câteva sute de români le-au făcut celor dragi o bucurie cu ocazia sărbătorii de Paști, coletele fiind trimise cu ajutorul liderului serviciilor de curierat din România – Fan Courier, care a acceptat să susțină prima acțiune RUA și, implicit, proiectul RUA.

 

RUA – o altfel de Românie

Poate vă întrebați cum a apărut RUA și de ce e nevoie de un astfel de proiect. Întreg proiectul a plecat de la o realitate, putem să o caracterizăm drept una dramatică: 9,7 milioane de români trăiesc în prezent în afara granițelor României, românii nu sunt prea uniți, iar străinii ne privesc strâmb, chiar dacă au parte de brațele și mințile românilor care contribuie la bunăstarea generală a statelor de adopție.

Pornind de la aceste premise, s-au născut o serie de întrebări, scrise de către inițiatorii RUA – familia târgumureșeană Borșan – pe hârtia virtuală: Cum să îi unești pe români?, cum să le alini dorul de casă – de familie, prieteni, gusturile și locurile copilăriei?, cum să îi sprijini să comunice mai ușor?, cum să înlesnești suportul financiar pentru familia rămasă acasă?, cum să îi reunești pe români ca să își pună mintea, brațele, resursele financiare și materiale în sprijinul altor români?, cum să le schimbi străinilor optica despre români și România?, cum să aduci într-o lumină mai puternică brandurile românești, inclusiv gusturile tradiționale, destinațiile inedite, turismul autentic?, cum să îi reunești pe românii cu inițiativă cu alți români și cu omologii lor străini pentru a dinamiza business-urile? etc.

Astăzi, prin proiectul RUA, care promovează conceptul de unitate în rândul românilor din toată lumea, inițiatorii au răspunsuri la toate aceste întrebări anterior amintite, prin instrumentele pe care le dezvoltă și pe care ne pregătim să le aflăm pe parcursul acestui an.

Înainte de a merge mai departe, o mențiune ar fi necesară pentru a evita orice confuzii legate de conceptul de unitate pe care RUA îl promovează. “Deși promovăm conceptul de țară și naționalism, nu avem nicio afiliere politică și ne detașăm total de noile mișcări naționaliste”, punctează Cezar Sigmirean.

Un pas înainte a fost făcut deja, când în 7 mai, a fost lansat website-ul rua.ro.

“Din pagina principală a site-ului, în curând, vei putea accesa fiecare din produsele noastre: aplicația de socializare RUA Connect, un magazin online cu produse 100% românești sau platforma de media. Toate aceste bucurii sunt surprizele pe care le pregătim românilor de pretutindeni”, au anunțat inițiatorii proiectului RUA.

RUA Connect se anunță a fi cea mai mare aplicație de socializare pentru românii de pretutindeni, în care vă puteți înscrie în curând. Aplicația va fi disponibilă pe iOS și Android.

RUA Media promite să ne țină informați și aproape de ceea ce e valoros și autentic în România, iar primul produs al său este “Fii de 10”, un videocast realizat de ambasadorul RUA, cunoscutul om de televiziune Dan Negru. Prin intermediul acestui produs media, cei mai frumoși români, personalități care prin activitatea lor îi inspiră pe toți cei în căutare de modele, sunt mai aproape de fiecare dintre noi. Primul invitat a fost Președintele Academiei Române, prof. univ. dr. Ioan Aurel Pop, iar până acum emisiunea a reușit să strângă 200.000 de vizualizări”: https://www.rua.ro/media/fiidezece/ioanaurelpop

Instrumentele pe care echipa RUA le pregătește sunt mai numeroase, însă pe parcursul acestui an vom veni cu alte noutăți. Sperăm că v-am stârnit curiozitatea de a aștepta surprizele RUA și de a accesa www.rua.ro în următoarele săptămâni.

 

 

„Prin proiectul RUA ne dorim să construim o țară online, în care românii de pretutindeni să se simtă acasă. Pentru că acasă nu este un loc, acasă este o stare de spirit. Acest sentiment de unitate am dorit să îl transmitem și prin prima noastră campanie, „Un gând bun din România”, iar reacția beneficiarilor, români din Italia, Spania, Germania, Belgia, Austria ș.a, și bucuria pe care am reușit să o generăm, în special cu ocazia Sfintelor Sărbători de Paști, ne oferă o energie suplimentară în a da continuitate proiectelor RUA”,

Cezar Sigmirean, brand manager RUA

de Ligia VORO

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Investiție de 600.000 de euro la Gilău asigură SOROCAM, calitate și promptitudine în livrare

Articolul următor

Povestea gazului în România ne-vulnerabilă!

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
În februarie 2024, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică (SPT) au însumat 41.450, potrivit Direcției Județene de Statistică.
Citeste mai mult

Turismul face pași înapoi la Cluj

Sosirile turiștilor în județ, în luna februarie, s-au diminuat față de aceeași perioadă a anului trecut. În februarie…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share