Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Strategii Sălajului: județul are nevoie de brand

Lipsa unui brand al județului, plecarea tinerilor, lipsa oportunităților de petrecere a timpului liber, îmbătrânirea satelor, deficiențele de infrastructură și utilități sunt principalele lacune identificate în dezvoltarea Sălajului.

Problemele strategice cu care se confruntă județul, sursele de avantaj competitiv, factorii strategici cheie și obiectivele strategice au fost principalele teme abordate în cadrul unei întâlniri organizate de Consiliul Județean (CJ) Sălaj în cadrul procesului privind elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă a județului pentru perioada 2021-2027.

Au fost prezenți, alături de specialiștii Universității Babeș-Bolyai (UBB) Cluj responsabili cu elaborarea acestui instrument managerial, reprezentanți ai mediului de afaceri, instituțiilor publice și societății civile. Discuțiile moderate de Călin Hinţea, decanul Facultății de Științe Politice – UBB, au urmărit definirea profilului strategic, pornind de la probleme care în lipsa unor soluții precise pot avea un impact negativ, pe termen mediu și lung, asupra județului.

Printre minusurile identificate de cei prezenți s-au numărat migrația forței de muncă educate și tinere, lipsa oportunităților de petrecere a timpului liber, îmbătrânirea populației din mediul rural, problemele ce țin de mobilitate, de infrastructură și utilități, precum și lipsa unui brad al județului.

La întâlnirea cu reprezentanții unităților administrativ-teritoriale (UAT) a fost dezbătut draftul profilului strategic al județului pentru a vedea în ce măsură se sincronizează cu viziunea și percepția aleșilor locali. Primarilor li s-a solicitat să trimită principalele proiecte relevante care nu sunt incluse în strategiile de dezvoltare ale UAT, dar care ar trebui să fie cuprinse în strategia județului.

“Am continuat întâlnirile cu actorii-cheie din mediul privat și public în vederea realizării strategiei de dezvoltare a județului, un instrument care să modeleze viitorul Sălajului și să îndepărteze percepția de «județ mic și neimportant». Putem face acest lucru doar împreună, prin folosirea eficientă a resurselor și valorificarea potențialului local, prin identificarea proiectelor prioritare pentru comunitățile noastre, dezvoltarea infrastructurii, a turismului, asigurarea unui mediu curat și o ofertă culturală originală.

Nu îmi doresc o strategie pe care să nu o putem implementa, ci una care să ne reprezinte pe toți. Trebuie să fim realiști, să ținem cont de plusuri și minusuri, să avem strategii complementare și să ne concentrăm pe dezvoltarea echilibrată și durabilă a comunităților. În acest fel, Sălajul are șanse reale la progres, iar nivelul de trai al cetățenilor se va îmbunătăți”, a afirmat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele CJ Sălaj.

Elaborarea strategiei pentru 2021-2027 face parte dintr-un proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Proiect menit să pună centrul universitar din Târgu Mureș pe harta arhitecturii românești

Articolul următor

Târgul de la Negreni, îngenuncheat de pandemie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share