Instituția clujeană de învățământ superior a avut o întâlnire de lucru cu Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) în vederea organizării de recrutări de personal în administrație la nivel național.
Reuniunea s-a derulat în format online, în contextul protocolului de colaborare în domeniul reformei funcției publice, semnat de ANFP cu universități care au în structură facultăți cu profil administrație publică. Tema întâlnirii a fost reglementarea cadrului de competenţe specific funcţiei publice, în perspectiva operaţionalizării concursului naţional de recrutare a personalului din administraţia publică.
Violeta Vijulie, preşedintele ANFP, a afirmat că administrația publică are nevoie de un managenement performant, orientat spre rezultate. Ea a iniţiat o formulă de parteneriat stat – mediul academic – organizaţii nonguvernamentale – mediul privat.
“Fiecare dintre aceşti actori reprezintă resurse profesioniste şi de inovaţie în abordarea sistemelor de resurse umane, în tehnologie, în management. Foarte puţine persoane care termină facultăţile de administraţie publică rămân în sistem. Acesta este un lucru regretabil, atât pentru facultăţile care îi pregătesc 3, 4 ani, cât şi pentru sistemul public care nu beneficiază de pe urma cunoştinţelor pe care le obţin aceste persoane. Este bine să avem o colaborare strânsă şi permanentă”, a spus Vijulie.
ANFP a prezentat cadrul de competenţe şi proiectul de hotărâre a Guvernului României pentru aprobarea normelor privind conținutul, competența şi procedura de elaborare şi avizare a cadrelor de competenţă.
Discuţiile au stat sub semnul feedback-ului şi colaborării, urmând ca agenţia să analizeze propunerile formulate de cei prezenți. Au mai participat Academia de Studii Economice, Şcoala Naţională de Studii Politice şi Administrative, Universitatea Alexandru Ioan Cuza Iaşi şi Universitatea Bucureşti.