Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Producătorii de vinuri cresc cererea de etichete la tipografia din Apahida

Producția de etichete se îndreaptă către materiale sustenabile, cu componentă biodegradabilă sau material reciclat I Foto: Rottaprint

Cel mai mare producător de etichete autoadezive din România a înregistrat o creștere de 12% de livrări în industria vinului comparativ cu 2020, marcat de apariția pandemiei și de restricții în sectorul de hoteluri și restaurante.

Cele mai multe solicitări din partea producătorilor de vin s-au îndreptat către etichete cu design și caracteristici speciale (texturate, colorate în masă, rezistente la umiditate), vopselele termocromice pentru sticlele de șampanie, ce indică temperatura optimă de servire. Majoritatea producătorilor de vin au optat pentru un design minimalist.

Principala cerere a venit de la Jidvei, Serve Ceptura, Domeniile Viticole Tohani, Budureasca, Liliac, Corcova, Rasova Wine, Nachbil. Printre tendințele estimate pentru anul viitor de tipografia din Apahida se numără utilizarea materialelor sustenabile, cu componentă biodegradabilă sau cu conținut ridicat de material reciclat, designul minimalist, înnobilările speciale (decupaje sau embosări).

Beneficiarii vor opta tot mai mult pentru tehnica mozaicului, procedeu utilizat în realizarea unui design unic pentru etichetele de vin. Astfel, etichetele vor face parte vizual din aceeași gamă, însă nu vor fi identice, fiecare având o notă de unicitate.

„Cele mai multe dintre comenzile pentru etichete de vin se fac la final de vară, început de toamnă, perioadă care se suprapune cu momentul recoltei, când se ambalează vinul de anul trecut și astfel producătorii fac loc pentru noua recoltă. Observăm tot mai accentuat preferința producătorilor pentru materiale prietenoase cu mediul”, a declarat Cristian Nechita-Rotta, director general al Rottaprint.

Investițiile de 1,5 milioane de euro ale companiei au vizat achiziția și reînnoirea de utilaje, îmbunătățirea produselor. Rottaprint deține centre centre logistice în România, Ungaria și Germania și are 280 de angajați. Principalii săi concurenți din Cluj sunt Zipper Services (afaceri anuale de 94 milioane lei), Multi-Color Corporation (62 de milioane).

Total
10
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Schimbări la conducerea Star Assembly România

Articolul următor

Sprijin guvernamental la plata facturilor de energie

Citește și:
Total
10
Share