Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Asociația Pro Infrastructură: “Nu rupeți contractul pe A10!”

API este convinsă că lotul 2 din șoseaua de mare viteză poate fi funcțional anul acesta I Foto: Adisan

Organizația de monitorizare a infrastructurii susține că ultimul tronson din Autostrada Sebeș – Turda (A10) poate fi gata în două luni, fără eliminarea constructorului actual.

Noul șef al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a amenințat antreprenorul grec Aktor, de pe lotul 2, cu rezilierea contractului. “Vrem să credem că este doar o declarație nefericită, motivată de lupte politice meschine antiinfrastructură și anticetățeni, nu o intenție adevărată care ar fi dezastruoasă acum în prag de inaugurare, la stadiu fizic de peste 90% și după șapte ani de chin în execuție.

Este perfect fezabil ca lotul de 24 km să fie dat în trafic în acest an, în decembrie cel mai târziu; asociația noastră a susținut tot timpul că se poate deschide circulația în 2021, chiar dacă pe un singur sens, pe câteva sute de metri, în zona Oiejdea.

Realitatea: asfalt gata (strat de uzură) pe 21 din 24 km, marcaje 50% (pot fi gata în maximum două săptămâni), parapete de protecție instalate pe km întregi și doar câteva puncte critice rămase: o zonă fără balast stabilizat la Teiuș, debleul Oiejdea (este deja binder pe un sens) și problema de la Sâncrai (se va rezolva în scurt timp).

În mod normal, cu puțin chef de muncă din partea antreprenorului și a oficialilor CNAIR, deschiderea traficului poate fi făcută fără probleme la final de noiembrie, cel mai târziu în primele două săptămâni din decembrie, incluzând aici și procedurile de recepție”, conform Asociației Pro Infrastructură (API).

“Sperăm că după șapte ani de suferință, cu un faliment al partenerului Euroconstruct, grinzi căzute de pe pile (fără victime, din fericire), mobilizare foarte slabă ani la rând, relocări de utilități amânate la infinit, o grevă a subcontractorului Marcotim, multe bâlbe și promisiuni fanteziste din partea autorităților și antreprenorului general , vom circula în maximum două luni pe cei 24 km și nu vom intra în logica de tristă amintire a contractelor reziliate abuziv la stadiu de peste 90% și a autostrăzilor-muzeu”, potrivit reprezentanților organizației.

Lucrările de pe lotul 2 sunt puțin probabil a fi terminate în noiembrie, forța de muncă este insuficientă, iar aprovizionarea cu materiale este proastă sunt concluziile formulate de Pistol, după o vizită de lucru efectuată pe A10.

“În aceste condiții, nu văd cum am putea atinge dezideratul propus, acela de a da în trafic acest lot până pe 15 noiembrie. Promisiunile în punerea în circulație a acestui sector s-au succedat de la un an la altul, din decembrie 2019. Voi fi foarte ferm în a lua anumite decizii, iar dacă antreprenorul nu va reuși să se încadreze în termenele avansate, voi lua în calcul inclusiv varianta rezilierii”, spune oficialul CNAIR.

Acesta a solicitat antreprenorului un grafic exact al activităților pentru lotul 2 , cu detalieri și termene, în special pentru punctele critice, km 19, 26 și 40, și a cerut un necesar al resursei umane, utilajelor și materialelor folosite, modalitatea de alocare pe tipuri de activități.

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 1, 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transilvania Business – 105

Articolul următor

Dachim a virat statului taxe și impozite de 11 milioane de euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share