Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transferoviar Călători, dorită pe traseul Giurgiu – București

Operatorul din Cluj-Napoca este așteptat cu trenuri performante pe ruta propusă spre București I Foto: TFC

Platforma de specialitate România Feroviară propune o sincronizare a strategiei companiei private Transferoviar Călători (TFC) Cluj cu cea a societății de stat CFR Călători (CFRC) București pentru a încuraja transportul nepoluant.

“Șantierul feroviar dintre Vidra și Comana este singurul lucru concret care se întâmplă acum, iar de aici ar trebui să înceapă totul, nu declarații fanteziste cu trenuri suburbane pe centura feroviară a capitalei în viitorul an electoral, fără nici o bază reală.

Orașul Giurgiu poate genera mai mulți călători pe calea ferată decât Oltenița (dacă luăm în calcul și Parcul de Aventură Comana, împreună cu atracțiile turistice din zonă), acolo unde TFC transportă anual 1,75 milioane de călători, majoritatea cu abonamente”, consideră reprezentanții platformei.

Aceasta propune aducerea TFC pe traseul București Progresul – Giurgiu pentru că este singura companie privată din țară capabilă să pună în practică trenul suburban (exemplu concret, Titan Sud – Oltenița, cu 23 garnituri pe zi).

“Logica noastră ne spune să mergem mai departe pe centură feroviară de vest a capitalei, acolo unde CFR Infrastructură ar trebui să înceapă de urgență lucrările pentru ridicarea tuturor restricțiilor de circulație și redeschiderea ambelor fire pe toată distanță dintre Gara de Nord și Jilava/Progresu.

Trenul metropolitan ar trebui să vină de la Videle, Giurgiu, Oltenița, Sărulești, Urziceni, Ploiești sau Titu. Localități gen Snagov, Periș, Grădinari, Vidra sau Brănești nu pot genera un număr foarte mare de călători pentru că deja există linii de autobuze regionale care au succes, iar pe distanțe scurte de până la 20 km mașina personală sau de firma face legea.

Materialul rulant specific trenurilor metropolitane este cel mai nou din România, produs de Siemens între anii 2003 și 2007 pentru CFR Călători, în număr de 120 unități. Din cauza utilizării neconforme pe rute de distanță lungă, multe trenuri au ajuns într-o stare deplorabilă la interior și exterior, principala cauza fiind indiferență prezența în mai toate ramurile feroviare la companiile de stat.

Automotoarele Siemens SR 20D au avut parte de o scurtă revenire în 2016-2018 când Electroputere VFU Pașcani a câștigat licitația pentru realizarea reviziei planificate pentru 48 de unități. A fost o scurtă perioada de glorie când automotoarele Desiro încântau privirile și ofereau călătorilor condiții normale de călătorie pentru sec. XXI”.

Ordinea firească a lucrurilor ar trebui să fie redeschiderea circulației pe linia 902, ridicarea restricțiilor de pe centura feroviară de vest a capitalei și repunerea în circulație a automotoarelor Siemens printr-un plan urgent de revizii și investiții dedicate acestui tip de material rulant, conform platformei.

“Când o să avem acești trei factori finalizați 100%, abia atunci putem vorbi despre trenuri metropolitane. Astfel, Giurgiu va avea o legătură directă cu 60 km mai scurtă decât are acum cu capitala, un oraș cu o populație de 60.000, mai mult decât dublu față de Oltenița care, cu 25.000 de locuitori, generează prin TFC 1,7 milioane de călători anual.

Cam asta ar fi cheia succesului: TFC pe linia 902 și CFR Călători pe centura feroviară a capitalei, o simbioză între CFRC pe relația Gara de Nord – Giurgiu-Ruse și TCC pe Progresul – Giurgiu”, se specifică în propunerea RF. Analiza nu specifică dacă pentru acest plan ar fi nevoie de acordul Consiliului Concurenței.

TFC înregistra anul trecut o cifră de afaceri de 112 milioane de lei și un profit de 3,2 milioane, cu 382 de angajați, iar CFRC avea afaceri de 1,8 miliarde de lei, o pierdere de 354 de milioane și 12.084 angajați.

Total
14
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

A fost inaugurat Templul Francmasoneriei din Oradea

Articolul următor

Deltamed își va extinde halele de la Gilău pentru un contract cu NATO

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
14
Share