Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Anul acesta mergem pe autostradă de la Cluj la Sibiu”

Pe autostrada dintre Alba Iulia și Aiud a fost așternut asfaltul final de uzură pe întreaga lungime | Foto: Cătălin Drulă

Până la finalul acestui an vom circula pe autostradă continuă de la Cluj la Sibiu sau Deva, lăsând în urmă nesfârșitele ambuteiaje din Teiuș, Aiud și Alba Iulia, anunță fostul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă.

Acesta a relatat că două dintre proiectele de autostrăzi din Transilvania aflate în execuție au intrat pe ultima sută de metri și se apropie cu pași rapizi de deschiderea circulației în următoarele săptămâni.

Este vorba despre tronsonul 2 al Autostrăzii Sebeș – Turda (A10), respectiv sectorul Ungheni – Târgu-Mureș din Autostrada Transilvania (A3). A fost așternut asfaltul final de uzură pe întreaga lungime a celor două tronsoane. Se execută ultimele lucrări la parapete, marcaje, garduri de protecție sau șanțuri.

“Sectorul de aproape 10 km din apropiere de Târgu-Mureș este un exemplu de așa da. Construcția a început în iulie 2020 și va fi finalizată în mai puțin de un an și jumătate. Pregătirea temeinică a proiectului coroborată cu un constructor serios ne arată că putem construi autostrăzi repede și bine și îmi doresc ca pe viitor să replicăm mult mai des aceste experiențe.

La polul opus se situează cei 24 km de pe A10, lot 2, un contract început în 2014 și care aniversează anul acesta șapte ani. Rețeta acestui dezastru nu ar fi fost posibilă fără o proiectare superficială, incompetență a administrației de a debloca șantierul și un constructor care s-a trezit abia în ceasul al 13-lea”, spune actualul deputat.

A10 va avea 70 km, fiind împărţită în patru loturi. Primul se întinde pe 17 km, de la intrarea pe autostradă în Sebeş, până la Pârâul Iovului, după Alba Iulia, iar lotul doi are 24 km şi se întinde de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud. Loturile 1, 3 şi 4 au fost deschise circulaţiei.

Total
154
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Pasajul subteran de la Piața Cetate din Oradea va costa 27 milioane de lei

Articolul următor

Arhitecții din Transilvania și-au desemnat premianții

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
154
Share