Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Noile trenuri electrice Alstom, repartizate în Banat și Ardeal

Grupul francez Alstom va face o livrare de 35 de trenuri electrice pentru România | Foto: Railway Gazette

​Compania Alstom Ferroviaria, parte a grupului european cu același nume, a câștigat licitația pentru achiziția a 37 de trenuri electrice noi, organizată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Oferta financiară a societății câștigătoare  a fost de 1,3 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Țările din jur au trenuri electrice moderne, însă România a rămas mult în urmă și licitațiile au întârziat cu anii, conform Hotnews.

Pe ce rute vor funcționa

  • București Nord – Constanța
  • București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
  • București Nord – Brașov – Cluj-Napoca
  • Brașov – Deda – Cluj-Napoca
  • București Nord – Brașov
  • București Nord – Iași
  • București Nord – Suceava
  • București Nord – Galați
  • București Nord – Craiova – Târgu-Jiu – Petroșani – Simeria
  • București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
  • Cluj-Napoca – Timișoara
  • Cluj-Napoca – Suceava – Iași

Cele 37 de trenuri (20 provenind din contractul de bază și 17 din activarea opțiunii suplimentare), vor fi primele trenuri electrice cumpărate de România, alăturându-se celor trei modele Hyperion produse în țară, la Craiova, și achiziționate de operatorul privat Softrans. Trenurile electrice (RE-IR) au o capacitate de transport de 300 persoane/garnitură, la o viteză maximă de circulație de 160 km/h.

Pentru asigurarea calității vehiculelor, acestea sunt cumpărate cu servicii de reparații incluse, pe minimum 15 ani. Alstom este un grup industrial francez ce activează în producția și transportul energiei electrice și infrastructura feroviară. În anul fiscal 2016, grupul raporta vânzări de 6,9 miliarde de euro și venituri din operațiuni cu de 1,4 miliarde.

Compania avea 31.000 de angajați, cu prezență în 100 de țări. Prin finalizarea procedurii de achiziție publică, CFR se apropie de momentul introducerii în circulație a primului lot consistent de trenuri de la achiziția Siemens Desiro (Săgeata Albastră), la începutul anilor 2000.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Planul de Management al spaţiului hidrografic #Crișuri în consultare publică

Articolul următor

Rețeaua Iulius a angajat 21 de tineri după internship

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share