Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nușfalău și Suplacu, viitoare puncte cheie pe autostrada Sălaj – Bihor

Porțiunea de autostradă care va uni cele două județe are 13,5 km | Video: Cristian Man

Consilierul județean sălăjean Nicolae Olar a dezvăluit felul în care se construiește pe porțiunea dintre cele două județe a Autostrăzii Transilvania (A3), pe care o execută compania turcă Nurol.

Acesta a menționat că pe cei 13,5 km ai subsecțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău, denumită tehnic 3B5, se vor construi un nod rutier în comuna Nușfalău, șapte pasaje, cinci poduri, o parcare de scurtă durată și o descărcare provizorie prin sens giratoriu la Suplacu de Barcău.

Fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, a emis în iulie, autorizația de construire, cu precizarea că termenul de finalizare este de un an și jumătate. Mai multe firme sau asocieri s-au arătat interesate de executarea contractului de elaborare a studiilor de prefezabilitate și fezabilitate necesare pentru noile conexiuni propuse la mai multe autostrăzi, inclusiv A3.

Până la termenul limită de deschidere au depus oferte asocierile East Water Drillings (lider), 3TI Progetti, Ingegneria Integrata; Irimat Cons (lider), Studio Corona Civil Engineering, Infranova Soluții Tehnice în Construcții; Total Road (lider), Beta-Cops, Rutier Conex XXI; dar și compania Explan. Contractul e estimat la 5,6 milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Nodurile vizate pe A3 sunt Ciurila (km 33+000 pe secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău); Românași (km 26) sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău; Luduș (zona km 18+000 a secțiunii 2A Ogra – Câmpia Turzii); Săndulești (zona km 17+000 a secțiunii 2B Câmpia Turzii – Gilău); Crasna (zona km 52+000 a secțiunii 3B Mihăilești – Suplacu de Barcău), dar și conexiunea cu A7, în zona Dumbrava.

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Satele din Ardealul de Nord se vor inteligente, pe model european

Articolul următor

Programul Rabla pentru electrocasnice va fi reluat în luna decembrie 2021

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share