Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Autostrada 10, întârziată cu cinci ani. Cum arată alunecarea de la Oiejdea

Șeful autorității contractante i-a grăbit pe constructorii greci cu realizarea marcajelor și a panourilor de protecție | Foto: CNAIR

Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a confirmat deschiderea integrală a Autostrăzii Sebeș – Turda (A10). El a verificat lucrările pe șantierul lotului 2, unde termenul de finalizare inițial, octombrie 2016, a devenit decembrie 2021.

“Sunt aici pentru a vedea care este stadiul lucrărilor pe lotul de 24 km. În funcție de asta urmează să decidem când va putea fi deschisă circulația, ceea ce ar permite deplasarea pe întreaga A10. Deschiderea traficului rutier pe lotul 2 va face utilizabili încă 1,5 km până la nodul Alba Iulia (lotul 1) și a 3 km până nodul Aiud (lotul 3).

În urmă cu o lună, când am preluat mandatul, proiectul lotului 2 era considerat practic ratat, din cauza întârzierilor și blocajelor. Astăzi putem să vorbim despre deschiderea în acest an”, a menționat oficialul CNAIR.

A10 are 70 km și leagă A1 (Sebeș) cu Autostrada 3 Transilvania (Turda). Pe 1 km, în zona Dealului Oiejdea, lucrările vor continua până în aprilie anul viitor, perioadă în care circulația aici se va desfășura în ambele sensuri, dar pe o cale.

“Vreau ca împreună cu colegii de la minister să deblocăm toate proiectele care ani de zile au trenat din diverse motive. Sunt adeptul muncii în echipă, doar așa putem obține acele rezultate pe care oamenii le așteaptă de la noi. În spațiul public apar frecvent discuții legate de infrastructură.

Unele pornesc de la interesul justificat al cetățenilor de a beneficia de o infrastructură rutieră europeană, modernă și sigură, pe când altele au ca scop mascarea incapacității unor antreprenori. Toată lumea trebuie să înțeleagă că intre cele două planuri trebuie făcută o distincție clară”, a spus Pistol.

Lotul 2, date tehnice

  • Lungime: 24,25 km, Alba Iulia Nord (Pârâul Iovului) – Aiud (Km 17-41)
  • Valoare: 549 milioane lei (fară TVA)
  • Constructor: Aktor (Grecia)
  • Contract semnat: 14 noiembrie 2014
  • Termen de finalizare (contractual): octombrie 2016
  • Deschidere posibilă: decembrie 2021
  • Stadiu fizic: 91,74%, la 31 octombrie 2021

Sursa: CNAIR

Total
13
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Hegedus: “Am suplimentat banii pentru programul Innotech Student”

Articolul următor

Estimări optimiste. Spitalul Regional de la Cluj, construit în șapte ani

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
13
Share