Tronsonul din jurul municipiului Târgu-Mureș al Autostrăzii Transilvania (A3) care urmează să fie dat în folosință va fi străbătut de șoferi într-un timp foarte scurt.
Marton Kodok, membru al Asociației Pro Infrastructură (API), a furnizat imagini de la fața locului cu ultimele lucrări. “Strabag era cu efectivul complet pe A3 Ungheni – Târgu-Mureș și drum de legătură. Se lucra susținut în mai multe puncte pe șantier. Se dorește terminarea completă și recepția în totalitate.
Se curățau bordurile cu aer și cu mătură și se mai meșterea pe supratraversări, și acolo erau muncitori. Era o echipă cu semnalizare rutieră care instala bornele kilometrice. Zvonuri concrete de inaugurare nu sunt. Au trimis notificarea de recepție, dar mai durează până se dă în trafic – cel târziu 6 decembrie. Se poate parcurge lotul în 7 minute, până la nodul de la aeroport, dar mai avem de așteptat puțin”.
Antreprenorul general, Strabag (Austria) are toate șansele să dea în folosință lotul, incluzând procedurile de recepție, înainte de termenul contractual, conform API.
CNAIR rupe execuția de proiectare
Lucrările la tronson au fost contractat în 2015 de statul român cu asocierea Lemacons – Vega 93, Arcada pentru 179 de milioane de lei, urmate de reziliere, După o nouă atribuire, către Itinera – Retter Project Management, pentru 209 milioane, din nou eșuată, execuția a fost încredințată Strabag, pentru 192 de milioane.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia terminat în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autorități în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.
Margina – Holdea e o rusine pentru Partidele din Romania.