Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Metroul din Cluj, “umflat” la 2 miliarde de euro. Cum ar trebui să arate

Traseul final al metroului a fost indicat de studiile geotehnice efectuate pe variantele propuse inițial | Foto: Geostud

Investiția în proiectul primului metrou din afara capitalei este anunțată acum de primarul Emil Boc la 2,05 miliarde de euro.

În ședința extraordinară a Consiliului Local Cluj-Napoca a fost aprobat proiectul privind studiul de fezabilitate (SF) – documentația tehnică și indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiții. Acesta vizează trenul metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu -Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea și a studiilor conexe viitoarelor obiective de investiții – componenta investițională magistrala I de metrou.

“Opțiunea de traseu recomandată prin acest studiu este Florești – Piața Unirii – Piața Mărăști – Muncii / Europa Unită – Depou Sopor. Traseul va avea o lungime de 21 km și va dispune de 19 stații. Investiția totală: 2.052.196.984 euro. Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: Planul Național de Redresare și Reziliență, Programul Operațional Infrastructură Mare, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs”, a menționat Boc

Luna trecută, municipalitatea a organizat o dezbatere publică având ca temă alternativa finală a planului urbanistic zonal și a SF pentru proiect, în vederea obținerii avizului de mediu. Coordonatorul proiectului, Ionel Oprea, a precizat că proiectul a trecut de nivelul SF și selecției opțiunilor pentru tipul de transport, fiind executat de asocierea SWS Engineering (Italia) Systra (Franța), Metrans (România).

Proiectanții indicau atunci un cost total de 1,7 miliarde de euro, dintre care 800 de milioane de euro pentru prima fază, principalele surse de finanțare indicate de aceștia fiind Planul Național de Redresare și Reziliență – 300 de milioane, Programul Operațional Transporturi – 260 de milioane, credite finanțate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

Opțiunea a fost de realizare a unui metrou ușor, pe șine, cu 19 stații subterane, în prima fază pe relația Câmpului – Sopor, cu 9 stații, ulterior cu prelungiri spre Florești, respectiv Bd. Muncii. Costul magistralei era estimat la 82 milioane euro/km, față de 100 milioane euro/km la București.

Societatea de administrare ar urma să aibă în subordine 515 angajați, fiind operată de Compania de Transport Public Cluj-Napoca, de Metrorex București sau de o companie desemnată prin licitație internațională. Geostud București a stabilit 42 de puncte de foraj, iar în baza analizelor de laborator s-a ales varianta agreată de traseu. Ca proiectant a fost desemnat asocierea SWS, în ciuda contestației consorțiului Metroul SA – Padeco.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Regiunea Vest și-a stabilit prioritățile pentru perioada următoare

Articolul următor

Combaterea buruienilor încă din toamnă, recomandarea specialiștilor FMC. Câștigați bătălia, cu BATTLE® DELTA

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share