Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Panouri solare, pe câteva hectare la Aeroportul Internațional Timișoara

Aeroportul Internațional Timișoara își propune să acceseze, prin PNRR, câteva milioane de euro, pentru a instala mai multe hectare de panouri solare, pentru a-și produce singur energia electrică necesară. Odată realizat acest proiect, economia făcută cu plata facturii la energie electrică va fi imensă.

Panouri speciale, care nu reflectă lumina solară, ar urma să fie instalate pe marginea actualei piste de decolare – aterizare, la o distanță de siguranță de aceasta. De asemenea, pe acoperișul noilor clădiri, o parcare și terminalul plecări externe vor fi instalate, de asemenea panouri solare. Investițiile continuă, sunt vizate diferite proiecte în domeniul securității, PSI, dar și cele două noi terminale sosiri și plecări externe.

”Sunt noi investit în infrastructură și securitate, aeroportul are un plan de dezvoltare important pe Programul Operațional Infrastructură Mare, care va permite să aibă două terminale noi până în 2023, cu o capacitate de până la trei milioane de pasageri. Vom încerca să aducem echipamentele de securitate aproape integral funcționale urmează PSI și urmează o nouă serie echipamente de securitate. (…) Toate acestea sunt condiționate de obținerea fondurilor pentru energie verde. Vrem să fim un aeroport care nu va avea nevoie de surse externe de energie electrică. Sunt programe care, sperăm noi, vor avea o cât mai mare maturitate la momentul la care PNRR va fi activ”, spune Daniel Dinu, director investiții la Aeroportul Internațional Timișoara.

Sunt prevăzute în proiect câteva hectare de panouri solare, care vor produce îndeajuns de multă energie electrică pentru a asigura independența energetică a instituției.

”Toate noile construcții vor fi dotate cu panouri, vor fi lângă pista aeroportului, dar nu chiar aproape. Panourile solare sunt speciale, nu reflectă lumina. În afară de panourile care vor fi construite pe teren, avem pentru aceasta între 2 și 5 hectare, mai punem la dispoziție noua parcare, care va avea două hectare, iar noile construcții ale centrului intermodal, vor avea acoperișul acoperit cu panouri solare, aproximativ patru hectare. Vor acoperit tot consumul nostru actual, inclusiv consumul ulterior”, mai spune Dinu.

Economiile realizate vor fi importante, spune director general AIT.

”Cel mai important va fi că nu vom mai plătit consumul de energie, care este la prețurile actuale mult superioare. În momentul de față este o suferință să plătim factura de fiecare dată. În aceste condiții, realizarea acestui proiect va permite o economie importantă pentru aeroport. Vor putea funcționa de la mașini electrice, la componente aeronautice pentru deservirea traficului aerian”, spune și Dorel Grădinaru, directorul AIT.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Electrificarea căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, în dezbatere publică

Articolul următor

Drumuri și Poduri a reabitat mai multe șosele din Maramureș

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share