Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Șase oferte pentru fezabilitatea drumului expres Baia Mare – Dej

Drumurile expres sunt o prezență normală în Vestul Europei, dar o noutate în România

Studiul de fezabilitate destinat drumului expres dintre localitățile Baia Mare, Bistrița și Dej, pus la bătaie de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a atras șase oferte din partea mediului privat. 

Până la temenul limită de 22 noiembrie trei asocieri și un antreprenor unic au depus oferte pentru contractul destinat elaborării studiului pentru cele două loturi ale drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița.

Pentru lotul 1, cuprins între Baia Mare și Dej, au depus oferte asocierile DP Consult (lider), Explan, SCA Traha & Fuzesi; Quadrante Viaponte și Consultanță (lider), Metroul SA – Capital Vision; Inpro Muhendislik Mușavirlik Anonim Șirketi (ofertant unic).

Pentru lotul 2, cuprins între Dej și Bistrița, au depus oferte Quadrante Viaponte și Consultanță (lider), Metroul SA, Capital Vision; Explan (lider), DP Consult, SCA Teaha & Fuzesi; Inpro Muhendislik Mușavirlik Anonim Șirketi (ofertant unic). Întregul contract e estimat la 21 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată, din care lotul 1 – 13 milioane, iar lotul 2 – 8 milioane.

Investiție propusă în PNRR

Pentru fiecare lot, durata contractului este de 18 luni de la data începerii acestuia. Pentru studiul de fezabilitate sunt alocate 14 luni, plus patru luni pentru documentația necesară licitării ulterioare a execuției lucrărilor și pentru depunerea aplicației necesare finanțării din fonduri europene nerambursabile.

Ofertele vor intra în analiza comisiei de evaluare, în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și legislația în domeniul achizițiilor publice. “Finanţarea investiţiei va fi asigurată din bani europeni, prin Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă”, a precizat consilierul județean sălăjean Nicolae Olar. Viitorul drum expres va facilita conexiunea în cadrul Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest între polul de dezvoltare economică Baia Mare şi oraşul Jibou, respectiv zonele lor funcţionale.

“Autostrada Nordului” a devenit drum expres

Traseul Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava este o idee veche, guvernul Văcăroiu cuprinzându-l, în 1996, în planul de amenajare teritorială, pentru o viitoare autostradă, conform Tir Magazin. În 2006, guvernul Tăriceanu aproba un alt plan în care apărea autostrada cu o schimbare de traseu.

Fostul ministru al transporturilor, Răzvan Cuc, menționa, în 2017, că în Master Planul General de Transport, pentru legătura Petea – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava sunt prevăzute un drum expres pentru sectorul Petea – Bistriţa şi un drum transregio pentru sectorul Bistriţa – Suceava.

„Legătura cu autostrada M3 (Ungaria) va fi asigurată prin Satu Mare prin sectorul de drumul expres nod Livada – Petea (29 km), 139 de milioane de euro, fără TVA, iar acest proiect face parte din legătura cu Drumul Expres 4, Turda – Halmeu (320 km), 1,7 miliarde de euro, fără TVA”, declara Cuc.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Aeroportul Internațional Timișoara primește ajutor de stat nouă milioane de lei și ajunge cu toate datoriile la zi

Articolul următor

ANL a depășit 800 de locuințe finalizate în Timiș

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
0
Share