Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ARL va moderniza Calea Moților cu 6 milioane €

Axa Est-Vest a Clujului va avea mai puține benzi pentru automobile, fiind prioritar transportul în comun | Foto: PCN

Antrepriza de Reparații și Lucrări (ARL) a acontat contractul de proiectare și execuție pentru modernizarea Căii Moților și a arterelor adiacente din Cluj-Napoca, de 6,3 milioane de euro.

Obiectivul de investiții include și Calea Mănăștur, străzile Uzinei Electrice, Oțetului și Mărginașă. Prin acest proiect, municipalitatea vizează dezvoltarea durabilă, îmbunătățirea mobilității urbane, creșterea accesibilității și creșterea siguranței pietonilor și a participanților la trafic, dar și creșterea calității vieții.

Durata contractului este de un an și jumătate, din care 3 luni proiectarea. Lucrările de reabilitare se vor desfășura pe 40.551 mp. Modernizarea coridorului pe axa Est-Vest se va realiza prin reducerea suprafeței carosabile. Vor rezulta pe Calea Mănăștur 4 benzi de circulație cu gabarit redus – 2 benzi dedicate pentru transportul public și 2 benzi pentru circulație rutieră (lățime de 3 m). Calea Moților – segmentul dintre Mărginașă și Clinicilor – va avea aceeași configurație cu cea de pe Calea Mănăștur.

Pe segmentul Clinicilor – G. Coșbuc, circulația se va desfășura în sens unic, spre Calea Mănăștur, circulația în ambele sensuri fiind posibilă doar pentru transportul public în comun, prin benzi dedicate. Pentru axa Nord-Sud se propune realizarea unei artere directe, care să asigure legătura rutieră, velo și pietonală pe traseul Pod Garibaldi – Uzinei Electrice – Oțetului – Mărginașă. Pentru acest segment au fost necesare exproprieri. Se va construi un pod peste Pârâul Morii, și se va extinde str. Oțetului la 4 benzi.

Pe ambele sensuri de circulatie vor exista piste pentru biciclete și trotuare extinse. Pe Mărginașă se propune lărgirea la 3 benzi în zona intersecției cu Calea Mănăștur – Calea Moților. În cadrul proiectului se vor planta 100 de arbori foioși, 167 arbuști și 31  ornamentali, 175 plante perene. Toate intersecțiile și trecerile de pietoni de pe segmentele de stradă asupra cărora se intervine prin proiect vor fi semaforizate și gestionate printr-un sistem inteligent de management trafic.

Acesta este prevăzut cu sisteme de prioritizare a mijloacelor de transport public. Sistemul de iluminat public led prevăzut prin proiect permite funcționarea pe diferite nivele de putere și pe diferite paliere orare. ARL, constructor din holdingul Strabag (Austria), a finalizat în decembrie, înainte de termenul contractual, modernizarea podului peste râul Arieș din Turda și execută două reabilitări de drumuri în Sălaj, unul dintre ele descărcând traficul de pe Autostrada Transilvania spre Baia Mare și Oradea.

Total
4
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

150 de mici întreprinzători locali vor să vândă în rețeaua Iulius

Articolul următor

Topul județelor din Transilvania și Banat cu cei mai mulți fermieri și cele mai mari subvenții în 2021

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
4
Share