Asociația Pro Infrastructură a anticipat, la începutul anului trecut, deschiderea completă a Autostrăzii Sebeș – Turda (A10), dar a greșit cu lotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania (A3).
“Am prezis 2021 aproape perfect în 5 ianuarie. Mulți ne critică pentru pesimism, diferența dintre ce spunem noi și autoritățile fiind enormă. Am dat exact numărul de kilometri de autostradă inaugurați: 35. Am spus despre lotul A10 Alba Iulia – Aiud că va fi în august dar cel mai probabil în toamnă. S-a deschis pe 30 noiembrie.
Drumul Expres 12 Craiova-Pitești? Am zis că în scenariul optimist am putea circula pe centura Slatinei. Nu s-a inaugurat nimic deși, într-adevăr, constructorul s-a mișcat excelent și vom scăpa de traficul de coșmar din Slatina și Balș în primăvară, probabil.
Am “ghicit” foarte bine și A0 Centura București: lucrări pe sud și cam atât. A3: “Chețani – Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021”. Am avut dreptate, s-a reziliat în 11 martie. Acum este în curs de relicitare, contestații. Așa cum am prezis, 2021 a fost un an cu multe șantiere noi: A0 Sud, A3 Suplacu – Nușfalău, Nădășelu – Poarta Sălajului, A1 Pitești – Curtea de Argeș.
Am greșit doar cu A3 Biharia – Chiribiș. Nu credeam că vom pierde un an întreg cu tergiversările și cerințele ilegale pe care insistă antreprenorul Trameco / Selina. Lucrările nu doar că nu au început, cum anticipam în ianuarie, ci suntem foarte aproape de reziliere (a treia)”, conform API.