Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„TGV”-ul Cluj – Poieni, estimat la peste 700 de milioane de euro

Operatorul național de infrastructură vrea ca trenurile spre Vestul Europei să ruleze cu viteze superioare | Foto: CFR SA

Compania CFR Infrastructură a scos la licitație loturile dintre localitățile Cluj-Napoca și Poieni ale viitoarei linii ferate de mare viteză, programată să dezvolte viteze de până la 160 km/h. Traseul nu reprezintă nici jumătate din proiectul feroviar Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, estimat la 1,6 miliarde euro.   

Licitația publicată în Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice vizează loturile 1 și 2 ale programului de electrificare și reabilitare a liniei dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor. Aceasta cuprinde serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare (lotul 1), electrificare și reabilitare (lotul 2) pentru a crește viteza de circulație. Lotul Cluj-Napoca – Aghireș e estimat la o valoare financiară de 1,5 miliarde de lei, iar lotul Aghireș – Poieni, de 1,4 miliarde, sume la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată.

“Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două loturi, Cluj – Aghireș (lotul 1) și Aghireș – Poieni (lotul 2), se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Durata de implementare este de 102 luni pentru fiecare contract, astfel: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuția lucrărilor, iar perioada de garanție a obiectivului este de minimum 60 de luni” a detaliat conducerea CFR Infrastructură.

Sursa de finanțare indicată de companie o reprezintă fondurile externe nerambursabile, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, componenta 4 – transport sustenabil – Reforma 1.5 – dezvoltarea infrastructurii feroviare și managementul traficului feroviar. Termenul limită pentru primirea ofertelor a fost fixat în 14 februarie, cu deschiderea în aceeaşi zi.

Obiectivele general și specifice pentru cele două contracte

  • Creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 120 și 160 km/h pe întregul tronson
  • Modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
  • Modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele sau tuneluri pietonale
  • Ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare
  • Modernizare de poduri, podețe
  • Repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor
  • Facilități pentru persoanele cu dizabilități
  • Montarea de panouri fonoabsorbante sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot
  • Construirea de drumuri de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice)
  • Modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului
  • Maximizarea capacității de tranzit
  • Asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special la sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare, lungimea liniilor din stații, haltele de mișcare
  • Instalații de centralizare electronică noi în stații, introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R)
  • Modernizarea echipamentului de telecomunicații

Sursa: CFR SA

Proiectul general prevedea reabilitarea liniei Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166 km), electrificarea liniei pe 160 km şi o cale ferată dublă pe 88 km. CFR Infrastructură are ca obiectiv strategic realizarea unei noi rute electrificate în relaţia cu Ungaria care să contribuie la preluarea parţială a traficului spre Vestul Europei.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

John Deere va lansa tractorul autonom care ară și seamănă singur

Articolul următor

Licitație deschisă pentru dotarea școlilor din Oradea cu echipamente IT

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share