Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

”Expresul” de Banat are șapte oferte pentru realizare

Un număr de șapte oferte au fost depuse pentru modernizarea tronsonului de cale ferată Caransebeş – Lugoj – Timişoara, cuprins în cel mai mare proiect feroviar inclus în cadrul PNRR, reabilitarea liniei de tren Caransebeş – Arad, în lungime de 155 kilometri, estimat la 1,3 miliarde de euro. La final, pe lotul scos la licitație ar trebui să se poată circula cu viteza extraordinară de 160 de kilometri la oră.

Lucrarea a fost împărțită în două loturi, respectiv Caransebeș – Lugoj și Lugoj – Timișoara Est. Modernizarea liniei Caransebeş – Arad (155 km.), partial electrificată, din care face parte şi tronsonul Caransebeş – Timişoara este cea mai mare investiţie feroviară propusă la finanţare prin PNRR.

Licitaţia pentru modernizarea tronsonului Caransebeş – Timişoara (două loturi) cu o lungime totală de 94 km. a fost lansată în iunie şi a fost suspendată în luna noiembrie, ca urmare a unei contestații.

Până la urmă, pentru proiect au fost depuse șapte oferte: FCC Construction, ofertant unic, (ambele loturi); Asocierea Pizzarotti- Retter, (lotul 1); Asocierea Arcada (Lider) – EuroConstruct-Alstom (lot 2); Asocierea Alstom- EuroConstruct-Arcada (lot1); Asocierea Mapa Insaat (Lider)- Yapi Merkezi (ambele loturi); Asocierea PORR (Lider) – Gullermark (ambele loturi); Asocierea WEBUID SPA Milano (Lider)-SALCEF SPA (ambele loturi)

Tronsonul Caransebeş – Lugoj a fost deschis circulaţiei feroviare în 1876 şi a fost electrificat în 1975. În prezent, tronsonul are mari probleme, necesitând investiții importante.

,,Şina prezintă un grad avansat de uzură a ciupercii, ştirbituri, bavurări, patinări şi desprinderi de material. Există joante care nu mai asigură continuitatea suprafeţei de rulare, capetelor şinelor tasate” se spune în Caietul de Sarcini aferent licitației.

Durata contractului este de 102 luni din care 6 luni proiectare, 36 luni execuţie şi 60 de luni garanţia.

Constructorul va trebui să asigure un program de lucru drastic de 24 de ore, șapte zile pe săptămână, pentru a se putea încadra în durata contractului

Obiective principalele ale programului de modernizarea pe tronsonul feroviar Caransebeș – Lugoj – Timișoara Est sunt: îmbunătățirea geometriei traseului și sporirea capacității portante a căii pentru a permite circulația trenurilor cu viteza de până la 160 km/h; modernizarea staţiilor şi haltelor de mişcare, adaptând capacitatea de exploatare la volumul de trafic şi la necesităţile tehnologice; modernizarea clădirilor staţiilor de călători, construirea de pasarele şi ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; dublarea liniei pe toată lungimea; construcţia a două clădiri de mentenanţă în staţiile Caransebeş şi Timişoara Nord; instalaţii de centralizare electronică şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

Prin modernizarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe cele două secțiuni se vor asigura condiţii tehnice pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru trenurile de marfă, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

Total
3
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Timișoara pregătește amenajarea unei noi zone de agrement pentru oraș, în suprafață de 70 de hectare

Articolul următor

La Timișoara poate începe construcția celui mai mare cămin studențesc din România

Citește și:
Citeste mai mult

Ryanair reia zborurile Oradea – Londra

Ryanair va relua zborurile din Oradea spre aeroportul Londra Stansted, începând din 1 februarie. Pe platforma companiei, biletele…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
3
Share