Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenul de mare viteză Bistrița – Suceava, la etapa fezabilității

Administratorul infrastructurii feroviare din România vrea mai multe linii de mare viteză în Transilvania | Foto: CFR SA

Un consorțiu de companii din București va studia, pentru 10 milioane de euro, fezabilitatea trenului de mare viteză dintre județele Bistrița-Năsăud și Suceava.

CFR Infrastructură și asocierea bucureșteană TPF Inginerie, ISPCF, Baicons Impex au semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic, prima etapă a programului de modernizare a liniei de cale ferată Ilva Mică – Pojorâta.

Aceasta este subsecțiunea 2 a tronsonului Apahida (județul Cluj) – Suceava. Obiectivul contractului îl reprezintă identificarea soluțiilor optime în vederea modernizării liniei pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători cu 160 km/h, respectiv cu 120 km/h a celor de marfă.

Valoarea contractului se ridică la 49,3 milioane de lei, acesta trebuind să fie terminat în 23 de luni. Sursa de finanțare a celor două studii o reprezintă fonduri prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport (85% din valoarea eligibilă) și de la bugetul de stat.

Contractul are ca obiectiv general modernizarea infrastructurii feroviare între Ilva Mică și Pojorâta pentru integrarea unui transport durabil între regiunea centrală și nord-estică a țării, asigurarea dezvoltării socio-economice a zonelor traversate, îmbunătățirea competitivității economice a României, asigurarea condițiilor necesare pentru creșterea numărului de pasageri și a volumului de mărfuri transportate în  rețeaua TEN-T.

Obiective specifice sunt creșterea numărului de călători în orașele importante, inclusiv mărirea afluxului turistic, sporirea vitezei de deplasare și reducerea timpului de călătorie pe tronsonul analizat și pe întregul coridor de transport, îmbunătățirea condițiilor de călătorie și siguranța circulației, dar și a reducere a impactului asupra mediului, în conformitate cu standardele europene, eficientizarea transportului de mărfuri.

“Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic vor respecta legile, reglementările, directivele, standardele, instrucțiile specifice și metodele în vigoare, cu respectarea conformității standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T și asigurarea specificațiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul României”, conform managerilor CFR Infrastructură.

Cluj – Poieni, la stadiul de proiectare

În această săptămână, CFR SA a scos la licitație și loturile dintre localitățile Cluj-Napoca și Poieni ale viitoarei linii ferate de mare viteză, programată să dezvolte viteze de până la 160 km/h. Traseul nu reprezintă nici jumătate din proiectul feroviar Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, estimat la 1,6 miliarde euro.

Licitația cuprinde serviciile de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare (lotul 1), electrificare și reabilitare (lotul 2) pentru a crește viteza de circulație. Lotul Cluj-Napoca – Aghireș e estimat la o valoare financiară de 1,5 miliarde de lei, iar lotul Aghireș – Poieni, de 1,4 miliarde, sume la care se adaugă taxa pe valoarea adăugată.

Total
20
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Muzeul de 18 milioane € din Florești a intrat pe PNRR

Articolul următor

Două companii clujene, în topul finanțărilor din 2021

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
20
Share