Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Educație la cel mai înalt standard în cadrul Universității Tehnice de Construcții București prin implementarea primei celule cu robot din România – KUKA Ready 2 Educate – cu noul model de controler

Din dorința de a alinia metodele de predare și învățare cu competențele necesare în viitor, Universitatea Tehnică de Construcții București a achiziționat pentru studenții Facultății de Hidrotehnică prima celulă educațională cu robot KUKA Ready 2 Educate cu noul model de controler. Nivelul tehnologiei integrat în celulă, robotul Agilus KR4 R600 și controller-ul KR C5 Micro, o plasează printre primele livrate în Europa la acest nivel de performanță.

 

Pentru a pregăti absolvenții pentru oportunitățile viitorului, universitățile trebuie să-și alinieze predarea și procesele cu progresele tehnologice

Domeniul automatizării, în care roboții au un loc din ce în ce mai important, reprezintă o tendință globală evidentă și una cu evoluție rapidă și în industria românească.

„Pentru a asigura în economie specialiști care să corespundă cerințelor acesteia, una dintre prioritățile din ultimii ani ale Universității Tehnice de Construcții București este dezvoltarea infrastructurii educaționale la standardele actuale impuse de evoluția tehnologică. Suntem conștienți de faptul că studenții universității trebuie să știe să lucreze astăzi cu echipamente cu care vor interacționa imediat după absolvire la locul de muncă”, declară Prof. univ. dr. ing. Radu-Sorin Văcăreanu, Rector Universitatea Tehnică de Construcții București. 

Începând cu acest an, studenții Facultății de Hidrotehnică, specializarea Automatică și Informatică Aplicată, anii de studiu 3 și 4, vor putea să utilizeze și să programeze robotul KUKA pentru diferite procese de fabricație. Celula educațională flexibilă cu robot industrial KUKA Agilus KR4 R600 permite dezvoltarea mai multor tipuri de procese precum: manipulare, paletizare, procese continue utilizate în sudare, depunere adeziv, frezare, debavurare precum și alte operații de prelucrare.

 

Universitățile, producătorii de roboți și integratorii acestora – un parteneriat pentru viitorul studenților

 

“Deschiderea pe care o avem către mediul economic în vederea încheierii de parteneriate cu operatori care utilizează cele mai noi tehnologii conduce la atingerea unui scop comun: pregătirea de ingineri pentru tehnologiile viitorului. Pentru atingerea acestor obiective, utilizăm cât mai eficient finanțarea obținută atât de la bugetul de stat, cât și de la Comisia Europeană”, adaugă Prof. univ. dr. ing. Radu-Sorin Văcăreanu.

Celula educațională KUKA Ready 2 Educate a fost adaptată nevoilor Universității de Cobotware, partener oficial KUKA în România.

“Tendința actuală în industria din România este implementarea proceselor de fabricație robotizate în vederea eficientizării producției. Pentru a avea personal calificat care lucrează cu astfel de echipamente, este absolut necesar ca sistemul educațional să ofere studenților posibilitatea învățării aplicate. Acesta este motivul pentru care ne-am implicat activ în implementarea soluțiilor educaționale cu roboți, astfel încât studenții să aibă acces la cele mai noi tehnologii, să învețe să programeze roboți în procese reale de fabricație și să fie pregătiți pentru integrarea în mediul economic imediat după absolvire”, Adrian Dumitrașcu, Director General, Cobotware. 

Prin alinierea metodelor de predare și învățare cu competențele necesare în viitor, universitățile pot fi sigure că își pregătesc cu succes studenții pentru a patra revoluție industrială.

Studenții au diverse stiluri de învățare. Dacă învățarea cunoștințelor teoretice de la distanță folosind mijloace digitale este o modalitate încurajată în contextul actual, implementarea practică a cunoștințelor acumulate este mai mult decât necesară. În acest fel, aceștia dobândesc abilitățile și experiența de a programa și a crea un sistem automatizat, competențe apreciate de viitorii angajatori.

 

Mai multă tehnologie nu este întreaga soluție, este nevoie și de o schimbare a mentalității

 

Metodele tradiționale de învățare trebuie analizate și abordate dintr-o perspectivă mai pragmatică și mai adaptată la realitatea de azi. Cuvinte ca tehnologie, inovație și creativitate trebuie să stea la baza oricărei decizii curriculare.

Creativitatea stă la baza fiecărei profesii a viitorului. Nu înseamnă doar a crea opere de artă, a face muzică sau marketing. Inginerii viitorului vor fi oameni creativi care vor găsi soluții de a eficientiza procese de producție, inovatori care vor crea dispozitive ce vor ușura viața oamenilor.

 

Total
46
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primii zece angajatori din județul Satu Mare au peste 12.000 de salariați

Articolul următor

SPEEDWELL, financing agreement with Garanti BBVA for Building 2 of THE IVY

Citește și:
Citeste mai mult

Ce este Business Intelligence?

Business Intelligence (BI) este procesul prin care o organizație folosește strategii și tehnologii pentru a transforma datele în…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
46
Share