Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

A fost semnat contractul pentru realizarea documentației sistemului train-tram dintre Reșița – Timișoara, pe care vor circula trenuri cu hidrogen

Primarii Reșiței, Ioan Popa, și al Timișoarei, Dominic Fritz, respectiv președinții Consiliilor Județene Caraș-Severin și Timiș, Romeo Dunca și Alin Nica, au semnat acordul, la Reșița. Aceștia speră ca banii alocați, o sumă importantă, să fie recuperată din PNRR. Proiectul considerat futurist la lansare, prin care Reșița și Timișoara vor fi legate pe calea ferată, printr-un sistem train-tram, pe care vor circula trenuri alimentate cu hidrogen, a făcut un mare pas înainte. La Reșita a fost semnat contractul de realizare a documentației proiectului, pentru suma de 10,7 milioane de lei.

”Pentru a atrage câți mai mulți turiști, pregătim unirea Banatului de munte cu Banatul de șes prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Am semnat astăzi (n.r. miercuri), alături de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentațiile necesare reabilitării căii ferate Reșița Nord – Timișoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră. În această fază, vorbim de studiile de prefezabilitate și fezabilitate, de documentația necesară achiziției proiectului tehnic și a execuției, cât și de documentația pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitația a fost adjudecată pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperită de către toți cei patru parteneri, noi de la CJ Timiș, Consiliul Județean Caraș – Severin și primăriile Timișoara și Reșița.

Intenționăm să recuperăm banii prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) dar suntem deschiși și la alte surse de finanțare”, a anunțat Alin Nica.

Cel mai interesant punct al acestui proiect este operarea pe calea ferată reabilitată dintre cele două orașe a unor trenuri alimentate cu hidrogen.

”Ne dorim ca pentru traseul de cale ferată modernizat să achiziționăm trenuri cu hidrogen, de timp train – tram, deoarece legătură dintre Timiș și Caraș trebuie să fie una rapidă, prietenoasă cu mediul și potrivită timpurilor în care trăim. Pentru România, va fi prima investiție de acest gen, un pas istoric în reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred că această soluție de mobilitate curată va dovedi că tranziția energetică către zero emisii directe este posibilă și foarte aproape”, a mai anunțat Nica.

”Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița și trenul-tramvai nu înseamnă doar conectarea celor două reședințe de județ, în scop turistic sau de business, ci și o oportunitate uriașă de a le oferi o alternativă viabilă de transport – prin rapiditate și frecvență – celor care trăiesc în zona periurbană, urbanul mic și ruralul celor două orașe și, implicit, o mai mare șansă de dezvoltare a orașelor noastre. Înseamnă pentru companiile din Timișoara, accesul la o forță de muncă rămasă captivă în zona rurală, din cauza lipsei mijloacelor de transport fiabile. Înseamnă pentru liceele și facultățile din Timișoara, tineri care vin să studieze și să învețe meserii cerute pe piața forței de muncă și care acum cresc rata abandonului școlar pentru că nu au cum să ajungă la școală. Înseamnă șansa de a reduce numărul uriaș de decese provocat de accidentele rutiere în zona tranzitului între localități. Și nu în ultimul rând, înseamnă mai puține mașini care fac naveta la Timișoara datorită introducerii sistemului de transport multimodal tren-bicicletă sau tren-transport public local, care oferă libertate de mișcare fiecăruia, indiferent dacă are sau nu mașină și permis de conducere”, a spus și primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Explozie de vizitatori în muzeele Clujului, în anul doi al pandemiei

Articolul următor

Un sat din Sălaj vrea să producă energie din apa geotermală

Citește și:
Citeste mai mult

Tunisia, o nouă șansă

Dacă vă întreb de Tunisia, o să vă aduceți aminte de anii de prosperitate de acum 10 ani,…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share