Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Metroul de Cluj a trecut în viteză de comisia de urbanism

Comisia Tehnică de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din Consiliul Județean (CJ) a avizat favorabil planul urbanistic zonal (PUZ) al viitorului metrou de la Cluj. Șantierul va paraliza principala axă rutieră a orașului în jur de un an.

Aceasta a decis, cu unanimitate de voturi, să dea un aviz de principiu favorabil. Avizul final urmează a fi redactat în cel mai scurt timp posibil, după adoptarea hotărârii de guvern referitoare la exproprieri și includerea în documentație a recomandărilor formulate de specialiștii din cadrul comisiei.

“Este un proiect de o importanță strategică pentru comunitatea clujeană și întreg județul, motiv pentru care am acționat cu maximă celeritate, astfel încât acesta să avanseze în cel mai rapid mod posibil”, a justificat președintele CJ, Alin Tișe.

Arhitecții din comisie au reproșat coordonatorului proiectului, compania Metrans Engineering, lipsa unui studiu de trafic, în condițiile săpăturile deschise din șantier vor bloca principala arteră de trafic rutier, est – vest, cel puțin nouă luni. Aceștia au solicitat constituirea unor sensuri unice sau duble de circulație (Calea Dorobanților).

Exproprierile de terenuri și clădiri, ocuparea terenului de organizările de șantier, a drumurilor provizorii, a platformelor se numără printre impedimentele majore. Municipalitatea a prevăzut achiziționarea în leasing a zeci de autobuze care să înlocuiască troleibuzele în zonele unde cele din urmă nu vor putea circula.

Executivul de la București a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea proiectului. Aceștia sunt aferenți obiectivului de investiții tren metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida – etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj – magistrala I de metrou și tren metropolitan, componenta 1 – magistrala I de metrou Cluj.

Proiectul de investiții este susținut, deopotrivă, de autoritățile locale și de guvern. Hotărârea prevede construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane și cu o lungime a traseului de 21 km. Durata de execuție a investiției este de 10 ani, iar valoarea prevăzută, de peste 10 miliarde de lei. Amplasamentul este în județul Cluj: municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești.

Total
31
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

MOL și-a deschis o stație nouă în Zalău

Articolul următor

Contract semnat pentru ocolitoarea Becleanului

Citește și:
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
31
Share