Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Florăriile Magnolia, afaceri cu 40% mai mari în 2021

Businessul Florăria Magnolia va avea în acest an o creștere substanțială, în ciuda restricțiilor din industria evenimentelor. Deschiderea de noi unități în țară și peste hotare, dar și transformarea angajaților în parteneri fac parte din strategia companiei, subliniază PR Managerul Nicoleta Sturzu.

Cum v-ați adaptat vremurilor de restricții, mai ales în industria evenimentelor?

Am respectat și ne-am adaptat cerințelor și restricțiilor. În ceea ce privește evenimentele, am continuat să răspundem cu drag solicitărilor în care ni s-a cerut implicarea, indiferent că vorbim despre nunți, botezuri sau alte evenimente publice sau private. Șoferii noștri țin cont de toate măsurile sanitare în livrarea buchetelor, floriștii noștri, de asemenea.

Ce cifră de afaceri estimați în 2021, față de anul trecut? Ce pondere au vânzările online față de cele fizice?

Pentru 2021 estimăm o creștere a afacerilor de minimum 40%. Ponderea vânzărilor online reprezintă 50% din totalul vânzărilor companiei. În contextul actual al economiei globale, estimăm o apreciere a vânzărilor online în raport cu cele offline.

Aveți comenzi și din afara țării. Care ar fi profilul clientului internațional?

50% dintre comenzi vin din afara țării, majoritatea clienților fiind reprezentați de românii plecați în străinătate. Avem comunități puternice de români, în special în țările din Uniunea Europeană și în Marea Britanie. Aceștia apelează la serviciile noastre pentru ca au pe cineva drag acasă față de care vor să își exprime sentimentele. Topul țărilor în care suntem cei mai cunoscuți este Marea Britanie, Germania, Italia, Spania, Franța.

De unde provin florile comercializate de Magnolia?

Florile comercializate de noi provin, în mare parte, din alte țări, cum ar fi Olanda sau Ecuador, dar ne dorim să susținem producătorii locali, așa că avem și flori produse în România. Căutăm mereu să aducem cele mai deosebite soiuri de flori și, desigur, de cea mai bună calitate, pentru clienții noștri.

Care sunt perioadele cele mai solicitante și florile cele mai cerute?

În primul rând, sunt sărbătorile mari – Crăciunul, Paștele, Sf. Maria, începutul și finalul școlilor, festivitățile. Desigur, 8 Martie rămâne cea mai solicitantă zi, martie în sine este o lună destul de solicitantă, urmată de februarie, luna iubirii. În ceea ce privește soiurile cele mai cerute, trandafirul rămâne preferatul clienților, urmat de florile și specialitățile specifice fiecărui sezon. Pentru iarnă, clienții preferă gossypium (floarea de bumbac), hippeastrum, ilex – ca fire tăiate, iar ca plantă, Euphorbia (Steaua Crăciunului) rămâne vedeta sezonului.

Ați încheiat un parteneriat cu producătorul de dulciuri Maximilian Chocolate. Ce alte surprize mai plasați, de obicei, lângă buchetul de flori?

Pe lângă flori și ciocolată, clienții pot să aleagă baloane, șampanie sau vin, jucării de pluș, cafea și ceai, lumânări parfumate. Dacă sunt și cerințe mai speciale, care nu se regăsesc pe site, facem tot posibilul să achiziționăm acel produs, să-i oferim clientului posibilitatea de a face surpriza mult dorită.

Ați marșat pe partea de tehnologie. Pe ce direcții mergeți în zona de digitalizare?

Ne concentrăm pe creșterea productivității angajaților și implementăm soluții software UiPath de automatizare a proceselor. Digitalizarea și automatizarea unor procese interne reprezintă puncte de concentrare a companiei noastre și în acest an, și în 2022. Automatizarea acestor procese și digitalizarea ne vor ajuta să devenim mai eficienți, iar timpul economisit să fie folosit cu preponderență pe nevoile clientului și pe interacțiunea cu acesta, dar și pe creativitatea colegilor noștri.

Unde ați deschis noi magazine, ce inaugurări se mai întrevăd?

Cel mai nou magazin a fost deschis la Oradea. În magazinele existente am venit cu un nou concept, care să fie mai atractiv pentru clienți. Pe partea de investiții, sumele diferă în funcție de mărimea spațiului, așa că nu putem să spunem că ne încadrăm într-o anumită sumă. Suntem pregătiți să deschidem și noi locații, din dorința de a fi și fizic prezenți pentru cât mai mulți clienți, astfel încât magazinul online să nu fie singura opțiune.

Vă gândiți la unități în franciză, chiar în afara României?

Nu spunem nu unor asemenea oportunități. Cu siguranță vom analiza care sunt cele mai oportune orașe, iar dacă vom găsi spațiul care să ne reprezinte, vom deschide o florărie fizică și în afara țării.

Reușiți să vă păstrați angajații în această perioadă, eventual să faceți recrutări? Vă gândiți să îi transformați în parteneri?

Mare parte din angajații noștri sunt de ceva timp în firmă și ne ajută să transmitem cele mai frumoase emoții, să facem cele mai plăcute surprize prin produsele pe care le oferim. Avem deja angajați transformați în parteneri, iar dacă se va mai ivi ocazia, suntem mereu deschiși unor astfel de colaborări.

Din Bistrița, în toată lumea

Afacerea Magnolia a pornit la drum în 1997, cu o florărie în Bistrița, ajungând, în prezent, cea mai mare rețea de profil din România, cu 17 unități în 11 orașe, depozite en-gros și platformă online. Compania importă flori de calitate extra de la bursa internaţională din Olanda. Echipa cuprinde 150 de oameni. Unitățile Magnolia livrează florile prin curieri proprii în 2-4 ore în țară și în maximum 24 de ore în străinătate, având colaborări cu 58.000 de florării din 140 de țări.

Orașele/județele cu prezență Magnolia

  • Cluj-Napoca, Cluj:  

Piața Ștefan cel Mare 5, Cluj-Napoca

Strada Avram Iancu 492-500, Florești

Strada Alexandru Vaida Voevod 53-55, Cluj-Napoca

  •  București:

ParkLake Shopping Center, Str. Liviu Rebreanu 4, București

Calea Dorobanți 54, București

  • Constanța:

Bulevardul Aurel Vlaicu 220, Constanța

City Park Mall, Bulevardul Alexandru Lăpușneanu 116 C, Constanța

  • Galați:

Shopping City, Bulevardul George Coșbuc 251, Galați

  • Brașov:

Coresi Shopping Resort, Str. Zaharia Stancu 1, Brașov

  •  Timișoara:

Shopping City, Calea Șagului 100, Timișoara

  • Bistrița:

Bulevardul Republicii nr. 1, Bistrița

  • Mureș:

Strada Rovinari nr. 11, Târgu Mureș

Shopping City, Bulevardul 1 Decembrie 1918 nr. 242, Târgu Mureș

  • Sibiu:

Strada Lector nr. 1-3 A, Sibiu

  • Oradea:

Bulevardul Decebal nr. 62, Oradea

  • Baia Mare:

Bulevardul București nr. 5, Baia Mare

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Regizorul Silviu Purcărete, Doctor Honoris Causa al Universității „Lucian Blaga” din Sibiu

Articolul următor

Premieră în România. Primul autobuz cu hidrogen, așteptat la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

CNIPMMR devine IMM România

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) își lansează noua identitate vizuală. În urma…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share