Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Primăria Timișoara pregătește implementarea Strategiei de Smart City a orașului

Luna februarie a acestui an va aduce pentru timișoreni prezentarea noii strategii de dezvoltare a orașului în ideea unui oraș inteligent. Peste 400 de cetățeni au lucrat la strategie, aceasta nu va însemna doar realizarea unei pagini de internet a municipalității și un ghișeu unic digital, dar va include chiar și harta stațiilor de încărcare electrică a mașinilor sau cea a locurilor de parcare, cu posibilitatea de a vedea dacă acestea sunt libere sau ocupate.

Ideile administrației timișorene legate de transformarea orașului de pe Bega în unul inteligent au fost prezentate în cadrul unei conferințe internaționale, online. Primăria a pornit procesul pentru elaborarea strategiei de Smart City și Transformare Digitală din 13 august, anul trecut.

Strategia de Smart City și Transformare Digitală a Timișoarei 2022-2027 a fost prezentată, joi, în cadrul unei conferințe internaționale la care au participat experți din Singapore, Irlanda, Ungaria și Olanda. Acesta este un ultim pas înaintea definitivării acestei strategii și prezentării ei publice. Conferința a avut loc în format online, pe platforma Zoom, unde au participat peste 100 de stakeholderi din cadrul administrației locale și naționale, din sectorul academic, din sectorul de cercetare și dezvoltare, precum și reprezentanți din societatea civilă, mediu de afaceri și ai ambasadelor și consulatelor.

„Acest proiect nu este al primăriei, ci al Timișoarei și pentru timișoreni. Acest document ne va deschide ușa pentru a accesa fonduri prin PNRR și POR pentru transformare digitală și va trasa direcțiile către care să își îndrepte toți stakeholderii locali energia” a transmis primarul Dominic Fritz.

În Programul Operațional Regional 2021-2027 vor fi alocați estimativ 270 de milioane de euro pentru regiunea vest, pentru competitivitate, digitalizare și orașe inteligente.

În perioada 6-27 octombrie au fost implicați 407 cetățeni în prioritizarea și procesul de co-design al strategiei.
Strategia va fi structurată pe 7 capitole, fiecare având obiective și indicatori de performanță, dar și parteneri care să fie implicați în implementarea proiectelor ce vor contura viitorul digital al orașului Timișoara. Documentul final va fi prezentat public în luna februarie 2022.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

La mulți ani, Primer Electro! Excelență în prelucrarea sticlei.

Articolul următor

Autovehiculele CJ Bihor și ale instituțiilor subordonate, monitorizate prin GPS

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share