Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Asocierea Remarul – RMB luptă cu Reloc pentru automotoarele CFR Călători

Transportatorul național de călători vrea să repare până la 70 de “săgeți albastre” în doi ani | Foto: Remarul

Licitația de reparare a automotoarelor societății de stat CFR Călători, cu o miză de până la 30 de milioane de euro, a fost suspendată după contestațiile depuse de asocierea clujeană Remarul – RMB Inter Auto, cât și de rivala Reloc Craiova.

CFR Călători a suspendat procedura după ce Reloc s-a adresat Curții de Apel București (CAB), iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a apărat decizia societății de stat de descalificare a Remarul, dar a și dat dreptate clujenilor privind oferta Reloc, potrivit Club Feroviar.

CAB nu a stabilit încă un prim termen de judecată, însă este de așteptat ca procedurile judiciare să întârzie mult atribuirea contractului. CNASC a acceptat și contestația depusă de Remarul în care aceasta susținea că Reloc nu are echipamentele necesare unor reparații. În același timp, CNSC a apărat decizia CFR Călători de a aprecia drept necorespunzătoare oferta Remarul.

CNSC a menținut decizia CFR Călători, considerând că nu e vorba de erori aritmetice, ci de o modificare a ofertei și a prețurilor ofertate. Dacă noua propunere financiară ar fi fost acceptată, atunci oferta Remarul ar fi fost plasată pe primul loc, a explicat CNSC. Contractul urmează să fie întins pe doi ani, urmând să aibă o valoare maximă estimată de 149 de milioane de lei, fără taxa pe valoarea adăugată.

Lucrările de revizie sunt prevăzute pentru cel mult 70 de automotoare. Pentru licitație și-au mai arătat interesul Alstom Transport și PESA Polonia, însă acestea nu au depus oferte. Remarul a fost descalificată pe motiv că și-a modificat financiar oferta în cursul procedurii și nu a clarificat modificările.

Reloc a avut o cifră de afaceri de 114 milioane de lei în 2020, cu un profit net de 8 milioane, și 816 angajați, acționar majoritar fiind compania Confero (94% din capitalul social). La rândul ei, aceasta este deținută, în proporții egale, de Grup Feroviar Român și Grampet, controlate de antreprenorii Gruia Stoica și Vasile Didilă.

Remarul a înregistrat afaceri anuale de 52 de milioane de lei, cu o pierdere de 1 milion de lei, având 274 de salariați. Societatea face parte din grupul Transferoviar, controlat de antreprenorul Călin Mitică. Ca asociați ai RMB Inter Auto figurează Vitexa Holdings (70%) și Autosincron (30%), administrator al dealerului de autovehicule fiind fostul ministru de interne Ioan Rus.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Țuică produsă în Sălaj, medaliată la Quintessence 2022

Articolul următor

Proiecte educaționale în real estate. Universitatea de Vest Timișoara a semnat un acord cu CTP.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share