Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum va arăta noul pod Porțelanului din Cluj

Noul proiectant al podului se bazează pe o soluție care să evite zăcământul de sare de dedesubt | Foto: CVBP

Finalizarea noului obiectiv care unește cartierul Iris de platforma Clujana, care trenează de cinci ani, este prevăzută în termen de șapte luni, conform Biroului de Proiectare Costin și Vlad (CVBP).

Acesta a informat că s-a lansat licitația de execuție pentru Podul Porțelanului din Cluj-Napoca. “Soluția tehnică propusă pentru pod prevede o grindă cu zăbrele tip Warren, cu calea jos, având o singură deschidere de 54 m, simplu rezemat pe infrastructuri.

Infrastructura cuprinde două culee de tip cadru din beton armat, având stâlpii de secțiune dreptunghiulară, poziționați sub nodurile suprastructurii, încastrați în radiere din beton armat fundate indirect prin intermediul piloților metalici de îndesare în stratul de argilă, la 2 m deasupra stratului de sare interceptat”, a detaliat CVBP.

În 2019, municipalitatea clujeană a închis circulația pe pod, timp de o săptămână, pentru montarea rosturilor de dilatație, traficul rutier fiind deviat, în acea perioadă, pe două trasee. Consilierii locali au aprobat majorarea costurilor de modernizare, de la 5,7 la 7,1 milioane de lei, din care 6,6 milioane construcţie-montaj.

Primăria a redeschis circulației auto podul vechi în decembrie 2019, deși acesta trebuia să devină unul exclusiv pietonal. Municipalitatea preciza că va fi finalizată o expertiză tehnică privind continuarea lucrărilor în condiţiile în care un zăcământ de sare a fost descoperit la o adâncime de 14 m. Lucrările începute în aprilie 2019 au fost realizate de societatea Diferit Cluj.

Lângă podul vechi urma să se construiască unul nou, de 62 m, care să asigure circulația auto pe două benzi. Proiectarea inițială a fost realizată de VCE Vienna Consulting Engineering. Podul a fost construit în 1940 și reabilitat în 1970, deservind aprovizionarea pentru fabrica de porțelan, astfel că lățimea părții carosabile a fost de 4 m, cu un singur fir de circulație.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Grupul Clever, parteneriat cu o aplicație de pronosticuri sportive

Articolul următor

Elite în Business 2021. Banat și Transilvania. Județul SĂLAJ – Top 10 companii cu capital mixt

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share