Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

De la 1 martie 2022, ANAF nu mai ia în considerare documentele în format hârtie

Începând cu data de 1 martie 2022, cererile, înscrisurile și oricare alte documente fiscale vor putea fi transmise către ANAF doar prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV).

Prin O.G. nr. 11/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală și reglementarea unor măsuri fiscale, a fost introdusă, începând cu data de 01 martie 2022, obligativitatea transmiterii la organul fiscal central a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Privat Virtual.

Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și întreprinderilor familiale.
În situația în care contribuabilii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță.

Nu au obligația să se înroleze în SPV persoanele fizice care obțin venituri agricole, din arendă, din chirii sau investiții bancare.

SPV gratuit
ANAF reamintește faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie, etc. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.

Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.
Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține: accesând portalul ANAF, la secțiunea „Servicii Online” – telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60. De asemenea, informații pot fi obținute și vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale calificate – https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă – https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0).

PatrimVEN

De asemenea, autoritățile și instituțiile publice sunt obligate ca până la data de 1 martie 2022 să se înroleze în sistemul informativ PatrimVEN. Prin sistemul informatic PatrimVEN, Ministerul Finanțelor va pune la dispoziția acestor entități, servicii cum ar fi: informații privind conturi bancare, informații privind veniturile persoanelor, date referitoare la situația fiscală, date referitoare la situația financiară, adeverințe de venit, certificate de atestare fiscală, caziere fiscale, etc. Pe site-ul Ministerului Finanțelor, la „Informații utile”, „Transparență”, „Proiecte de acte normative”, se găsește proiectul ordinului ministrului finanțelor pentru aprobarea Procedurii de înrolare precum și modalitățile de acces în Patrimven.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Transurbis a ajuns la o treime din flotă autobuze electrice

Articolul următor

Kuxa și-a finalizat showroom-ul din Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share