Băncile Transilvania (BT), ING și Raiffeisen au reușit să atragă, anul trecut, peste 1 milion de clienți noi, un record pentru sistemul bancar din România.
Datele analizate de BankingNews relevă creșteri mari ale numărului total de clienți raportate de cele trei bănci, acestea reușind să își consolideze listele de persoane fizice și companii cărora le asigură servicii și produse bancare. Comparativ cu decembrie 2020, portofoliile lor s-au mărit cu peste 900.000 de clienți noi.
În perioada 2015-2020, BT reușea, pe fondul creșterii organice și a preluării Volksbank și Bancpost, să își completeze portofoliul cu 800.000 de clienți, ajungând în decembrie 2020 la 3 milioane de consumatori, față de 2,2 milioane cât număra în 2015. BT Cluj avea, în decembrie 2020, 2,9 milioane de clienţi retail, 329.000 IMM & Micro şi 10.400 de clienţi corporate activi.
La un an distanță, BT contabilizează 3,4 milioane de clienți, dintre care 350.000 IMM-uri, un plus de 500.000 de clienți în 2021. Raiffeisen și ING și-au completat bazele de clienți cu câte 200.000 de persoane fizice și companii anul trecut. Piața locală numără, de 10 ani, numai șase instituții de credit care administrează o bază de clienți mai mare de un milion de clienți: BT, BCR, BRD, ING, Raiffeisen, CEC.