Municipiul Cluj-Napoca a scos la licitație contractul de proiectare și execuție a magistralei de metrou, singurul de acest fel din afara Bucureștiului.
Contractul are o valoare de 6,66 miliarde de lei și se întinde pe opt ani, conform Economedia. Proiectul va primi o finanțare de 300 de milioane de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Magistrala I de metrou ușor va avea 21 km, cu 19 stații subterane. Capacitatea proiectată este de o garnitură la 90 de secunde, adică 40 trenuri/oră pe sens, cu până la 21.600 pasageri.
Licitația pentru metroul de la Cluj este un contract „la cheie” care include toate componentele, de la structura tunelurilor și a stațiilor până automatizare. Sistemul trebuie să permită nivelul de automatizare fără mecanic de tren.
Magistrală cu trei secțiuni
Secțiunea Vest cuprinde localitatea Florești (Șesul de Sus – Răzoare), secțiunea Centru, traseul Sf. Ioan – P-ța Mărăști, secțiunea Est, traseul P-ța Mărăști – Sopor, ambele în Cluj-Napoca. Pentru primele 9 stații (lucrări la structură) este asigurată o finanțare de 300 de milioane de euro prin PNRR.
„Cluj-Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj-Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în nota de fundamentare a Guvernului.