Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

În luna aprilie demarează lucrările la terminalul cargo de la Aeroportul Oradea

Timp de două săptămâni, Aeroportul Oradea va fi închis.

Conform graficului de execuție, în perioada 2 – 15 mai se va realiza racordul dintre pista aeroportului și noua cale de rulare destinată accesului aeronavelor, parte a proiectului CTPark Oradea Cargo Terminal. În vederea acestor lucrări, timp de două săptămâni traficul aerian de pe Aeroportul Internațional Oradea va fi închis.

Având în vedere anvergura lucrărilor necesare pentru dezvoltarea noilor funcțiuni ale aeroportului, timpul de realizare este unul foarte scurt. În această perioadă, pasagerii care au biletele de călătorie achiziționate vor primi din partea operatorilor aerieni opțiuni de rerutare.

Terminal cargo

Terminalul cargo va avea o capacitate de procesare simultană a patru aeronave de categorie C, din familia Airbus 320 sau Boeing 737, precum și, la nevoie, a aeronavelor de categorie superioară.

Desfășurat pe un teren cu o suprafață de 14,4 hectare, proiectul industrial CTPark Oradea Cargo Terminal va avea o suprafață totală de 67.776 mp, fiind compus din trei clădiri independente și infrastructură aeroportuară în suprafață de 22.100 mp, care include calea de rulare, platforma de acces, rulare și parcare a aeronavelor.

CTPark Oradea Cargo Terminal este dezvoltat de compania CTPark Iota, parte a grupului CTP România, fiind primul proiect industrial cu un terminal cargo aerian din România.

Asistăm la un moment important pentru dezvoltarea orașului Oradea, atât din punct de vedere economic, cât și al infrastructurii care se dezvoltă și care va transforma Oradea într-un hub logistic. Proiectul terminalului cargo reprezintă o investiție majoră și ne bucurăm să facem primii pași pentru începerea lucrărilor de construcție”, a declarat Răzvan Horga, director al Aeroportului Internațional Oradea.

CTP este cel mai mare proprietar, dezvoltator și administrator de spații industriale și logistice din Europa după suprafața închiriabilă, având un portofoliu de 7,6 milioane de metri pătrați  în zece țări. În România, CTP deține o suprafață totală de peste 2,1 milioane mp de depozite de clasa A în 15 orașe: Oradea, Arad, Brașov, București, Caransebeș, Cluj-Napoca, Craiova, Deva, Pitești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara, Turda, Ineu și Salonta.

Proiecte de dezvoltare de peste 40 mil. euro, cu fonduri europene

În această perioadă, Aeroportul Internațional Oradea are în lucru alte două proiecte majore de dezvoltare, finanțate de Uniunea Europeană.

În prezent, este în desfășurare proiectul „Creșterea gradului de siguranță și securitate la Aeroportul Oradea”, în valoare de 72.279.509,07 lei, inclusiv TVA. Investiția presupune construirea unui gard perimetral cu sisteme de supraveghere tip gard inteligent, amenajarea unui post de control acces pentru verificarea persoanelor, vehiculelor și mijloacelor aeroportuare, construirea unui drum perimetral în incinta aeroportului care să asigure siguranța și securitatea traficului aerian și alte măsuri de creștere a siguranței și securității pe aeroport.

De asemenea, este în curs de semnare contractul pentru cel de-al doilea proiect, „Dezvoltarea și modernizarea infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Oradea”, în valoare de 132.785.734,12 lei, inclusiv TVA. Proiectul are patru obiective: (1) extinderea pistei de decolare/ aterizare, (2) extinderea platformei de debarcare/ îmbarcare, (3) împrejmuirea incintei și realizarea unui drum de securitate și (4) achiziția echipamentelor necesare pentru desfășurarea activităților de întreținere și mentenanță.

La Aeroportul Oradea, avem multe proiecte importante de modernizare, de creștere a calității serviciilor și de îmbunătățire a competitivității. Pentru a putea realiza tot ce ne propunem, căutăm ingineri constructori pentru a se alătura echipei de la Aeroport și a ne ajuta cu experiența lor, a mai precizat Răzvan Horga, Director al Aeroportului Internațional Oradea.

Cele două proiecte vor fi finanțate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 –2020.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

PAB România a început lucrările la podul Andrei Şaguna peste Mureș

Articolul următor

Termenul de finalizare a Centura Sud de ocolire a Timișoarei a fost prelungit până pe 31 decembrie 2023

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share