Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Dealurile Sălajului din zona Zimbor încetinesc Autostrada Transilvania

Porțiunea dintre localitățile Zimbor și Poarta Sălajului a Autostrăzii Transilvania (A3) este încetinită de situația din teren, dar și de birocrație.
Se așteaptă soluția tehnică aplicată la dealul din apropierea nodului Zimbor | Foto: API

Porțiunea din Autostrada Transilvania (A3) dintre Zimbor și Poarta Sălajului este încetinită de situația din teren și de birocrație.    

Asociația Pro Infrastructură (API) a prezentat stadiul lucrărilor pe “cei 12 km de aventuri prin pădurile și dealurile ardelene”. Contractul a fost semnat cu UMB în 1 iulie 2020, pentru 680 milioane lei. Acesta prevede 12 luni de proiectare și 24 de execuție, cu 10 ani de garanție.

“Ordinul de începere a fost emis foarte târziu, după 11 luni de la parafarea contractului. Mai precis în 31 mai 2021. Tehnic vorbind, suntem încă în perioada de proiectare. Pe 1 februarie 2022 antreprenorul a depus documentația tehnică necesară obținerii autorizației de construire, momentan în analiză la CNAIR. Lotul poate fi gata la final de 2023, înainte de termen.

Trebuie luată o decizie urgentă, cel târziu în luna mai, cu privire la soluția tehnică aplicată la dealul din apropierea nodului Zimbor. Procedurile birocratice trebuie urgentate (autorizații, păduri). Realist vorbind, având în vedere prevederile contractuale și multele variabile din teren, sperăm să circulăm pe acest scurt lot cel mai devreme în vara anului 2024”, conform API.

Alunecare masivă de teren

O alunecare masivă de teren a avut loc pe şantierul dintre Nădăşelu şi Zimbor, de pe A3, arată o înregistrare video publicată de API. Organizația susținea că aceasta ar putea duce inclusiv la modificarea traseului A3, pe traseu fiind identificate patru zone cu dealuri instabile.

Proiectul Autostrada Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, pe 584 km.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Noua investiție de pe Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj (AIAIC) vizează extinderea pe latura nordică a actualului terminal de plecări.

Clujul a ajuns pe locul doi în România la autorecenzare

Articolul următor
Dezvoltatorii de apartamente de tip penthouse la Cluj-Napoca solicită până la 700.00 de euro pentru aceste locuințe.

Penthouse-urile din Cluj au ajuns la 700.000 de euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share