Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

BusinessMark | Sectorul evenimentelor: restricțiile s-au ridicat, ce urmează?

„Digitalizarea evenimentelor aduce un mare avantaj, un lucru pe care îl apreciez în mod deosebit – depășirea limitelor de spațiu și timp. Practic, asta face tehnologia și pe baza acestui mare avantaj ne construim viitorul și profesional, și personal. Participanți, speakeri ce în mod normal nu ar fi putut fi prezenți din cauza altor deplasări, altor anagajamente, timpului petrecut pe drum, acum pot participa virtual, aducând valoare evenimentelor, discuțiilor”. Andreea Drăgan, Managing Partner & Co-founder, BusinessMark, detaliază tendințe pentru interacțiuni și proiecte B2B, efectele perioadei de pandemie și lecții pentru  viitor.

Cum a marcat pandemia sectorul evenimentelor business? Ce a însemnat pentru BusinessMark această perioadă? Ce ați învățat din această perioadă?

În sectorul evenimentelor B2B totul se află în directă dependență cu ceea ce se întâmplă la nivelul mediului de afaceri, la nivel economic și la nivelul politicilor organizaționale. Pe lângă restricții, perioada pandemiei a adus cu sine și multe modificări ce s-au resimțit la nivel economic. Multe companii au intrat într-o stare de expectativă, iar strategiile s-au făcut din mers, lucru normal pentru un moment de schimbare și incertitudine. Așadar, pentru organizatorii de evenimente business, nu numai că organizarea în sine a evenimentelor în format fizic a devenit imposibilă, dar fiind în acest raport direct cu mediul de business, starea de incertitudine s-a transmis instantaneu. Multe parteneriate, colaborări au intrat într-o zonă de așteptare.

Și pentru noi, ca pentru atât de mulți, schimbările au fost semnificative. În primul rând, este ușor de imaginat, financiar, că impactul a fost unul foarte puternic. Un alt lucru pe care toată lumea îl menționează și pe care l-am resimțit și noi este faptul că nu am avut parte de un proces etapizat de transformare, ci ne-am trezit peste noapte într-o situație la limită. Îmi amintesc perfect momentul zero – un meci de fotbal ce deodată a fost anunțat că se avea să se joace fără spectatori, deși fuseseră vândute toate biletele. Era o zi de duminică. Ni se părea absurd și exagerat. Miercuri, la doar trei zile după, deci, anulam 6 conferințe. Curând după acest moment începeam evenimentele online, așa cum nu mai făcusem până atunci. Acum le îmbinăm – virtual și fizic, dar acest lucru, este, firește, mult mai complex din punct de vedere logistic. De asemenea, implică mult mai multe resurse umane și financiare. Vrem să oferim varianta cea mai bună participanților și partenerilor noștri, dar totul trebuie adaptat pentru a fi și optim din toate punctele de vedere.

La nivel de lecții învățate, cred că esența stă în percepția oamenilor, la nivel de individ și la nivel de grup asupra propriilor puteri. Acum să vorbim despre lucrul la distanță sau hibrid ni se pare absolut normal, dar acum doi ani era ceva ce ne imaginam foarte greu ca fiind posibil de implementat la scară largă. A fost un test pe care companiile și oamenii l-au trecut foarte bine, cred că ar trebui, cu toții, să ne dăm seama de acest lucru și să fim mulțumiți de noi înșine. În momente extrem de stresante, reacția oamenilor a fost de a se adapta rapid, de a căuta soluții și a merge mai departe. Companiile au reușit, peste noapte să improvizeze, să investească, să digitalizeze și să adapteze foarte rapid procese și proceduri. Dar companiile sunt concepte efemere. În fond, vorbim despre oameni. Toate aceste lucruri au fost făcute din dorința și capacitatea oamenilor de a reacționa eficient în situații dificile. De aici iau eu câștigul cel mai mare în urma pandemiei, din faptul că, organizațional vorbind, oamenii au câștigat o luptă ce le poate oferi încrederea necesară pentru a fi receptivi la schimbările ce vor marca și anii următori.

 

Care este gradul de receptivitate la nivelul participării online la evenimente? Care este formula viitorului: online/fizic/hibrid?

Există efecte la care trebuie să ne uităm la nivel organizațional. Spre exemplu, modul de lucru hibrid sau remote este preferat în proporție covârșitoare de către angajați. Mai multe studii interne realizate de companii și prezentate în cadrul conferințelor noastre indică un procent de aproximativ 90%. Este un indicator clar că ceva s-a schimbat în interiorul oamenilor în această perioadă, iar acest lucru are efecte asupra mai multor părți ale vieții, de la cum ne facem cumpărăturile, la locul în care alegem să locuim sau la ce activități alegem să facem. Iar această idee mă aduce la discuția despre evenimente.

Evident, evenimentele business sunt evenimente încadrate la zona activităților ce țin de sfera profesională. În timpul marcat de restricții, am reușit să ne continuăm activitatea, traducând experiența conferințelor în online. Acum că discutăm despre o relaxare din punctul de vedere al restricțiilor impuse de pandemie, am migrat spre hibrid. Este foarte clar că această componentă, partea virtuală a evenimentelor, nu se va da plecată. Se pune problema în acest moment dacă vom reveni la întâlniri cu prezență ”onsite” apropiată de 100%. Unii spun că natura socială a oamenilor va câștiga și se va întâmpla o migrare treptată din fața ecranelor. Din punctul meu de vedere, raportul participanților ”online-onsite” va fluctua și în funcție de regimul acestora de muncă. După cum spuneam, participarea la conferințe și evenimente business ține de sfera profesională, astfel încât percepția cred că este aceeași. Ne întoarcem, deci, la oameni, la ce au descoperit despre ei înșiși în perioada aceasta, modul în care schimbările până de curând obligatorii li s-au potrivit și cum și-au așezat prioritățile.

Andreea Drăgan, Managing Partner & Co-founder, BusinessMark

Din conferințele organizate în regim hibrid până în acest moment, este evident că majoritatea oamenilor preferă să participe virtual. Numărul participanților ”de acasă” este mult mai mare. Nu știm cum va evolua acest lucru și cred că este dificil de preconizat. Va trebui să așteptăm și să vedem, să ne adaptăm din mers, așa cum am făcut constant în ultimii doi ani, de altfel.


Cum arată un eveniment hibrid? Este diferită experiența participantului în mediu virtual?

Așa cum munca s-a digitalizat, și evenimentele au făcut acest pas. Partea online a evenimentelor noastre este creată astfel încât să transpună în mediu virtual toate activitățile esențiale pe care un participant onsite le are la o conferință. Poți schimba cărți de vizită, poți comunica cu ceilalți participanți și speakeri, poți urmări discuțiile, poți adresa întrebări. Ce urmărim cu atenție în perioada aceasta este cât de mult, însă, participanții ”remote” fac toate aceste activități. Există realemnte o paritate între ceea ce faci online și offline în cadrul unei conferințe? Noi am reprodus în mediu virtual tot ce un participant poate face la un eveniment, dar este comportamentul participantului virtual același? Sau are el alte preferințe, alte obiceiuri, alt stil? Nu pot oferi încă răspunsuri, dar este un aspect pe care îl urmărim cu atenție. Pe de altă parte, cei ce participă în persoană la evenimente în această perioadă par foarte fericiți că au această opțiune, sunt bucuroși că sunt acolo. Există, generalizând, aceste două grupuri, iar din punctul meu de vedere, în acest moment trebuie să nu neglijăm nevoile niciunuia, să încercăm să îmbunătățim experiența fiecăruia și să fim atenți la cum vor evolua lucrurile.

Digitalizarea evenimentelor aduce un mare avantaj, un lucru pe care îl apreciez în mod deosebit – depășirea limitelor de spațiu și timp. Practic, asta face tehnologia și pe baza acestui mare avantaj ne construim viitorul și profesional, și personal. Participanți, speakeri ce în mod normal nu ar fi putut fi prezenți din cauza altor deplasări, altor anagajamente, timpului petrecut pe drum, acum pot participa virtual, aducând valoare evenimentelor, discuțiilor.

Personal, privesc perioada pandemiei ca pe un moment de cotitură, în primul rând la nivel de percepție. Tehnologia pe care am utilizat-o ca să trecem prin această etapă, deja exista, nu acolo s-a făcut diferența. Ceea ce s-a modificat a fost modul nostru de a privi lucrurile. Asta cred că ne-a schimbat fundamental și cred că după acest moment nu mai putem fi la fel. Suntem mult mai pregătiți pentru schimbare, așa cum defineam schimbarea înainte. Acum, cred că trebuie să găsim un alt termen pentru a ne defini ritmul și modul de lucru, modul de a face business și de a trăi, până la urmă. Pentru că nu mai putem numi schimbare ceea ce se întâmplă constant. Dinamică, iată termenul pe care îl propun. Dinamica vieților noastre este alta și este în continuă evoluție.

Agenda viitoare – www.business-mark.ro

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Câciu și Chesnoiu, în vizită la TeraSteel și TeraPlast. “Vom asigura un mediu sustenabil”

Articolul următor
Constructorii de la Kesz România Cluj (KRC) au terminat, în decurs de un an, hala din comuna Sânpaul a producătorului de cabluri Hirschmann Automotive.

Kesz a finalizat noua hală Hirschmann Automotive

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share